نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 18:58

پروژه ۴۰ واحدی مسکن سمنان افتتاح شد

سمنان- پروژه ۴۰ واحدی طرح نهضت‌ ملی مسکن سمنان در چهار بلوک با حضور وزیر کشور افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه ۴۰ واحدی طرح نهضت ملی سمنان بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه وزیر کشور به استان سمنان با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید. این پروژه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان اجرا شده است.

مساحت این طرح نزدیک به دو هزار متر مربع در چهار بلوک پنج طبقه روی پیلوت است و مجموعاً زیربنای کل طرح پنج هزار و ۲۵۰ متر مربع برآورد می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه ۶۰ هزار واحد مسکونی، تعهد استان برای ساخت واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال است، تاکید کرد: ۱۰۶ هزار ثبت نامی در بحث طرح نهضت ملی مسکن داشتیم، که ۶۱ هزار نفر واجد شرایط بوده و تاکنون برای ۲۳ هزار نفر تشکیل پرونده انجام شده است.

محمد حمیدی با بیان اینکه از تعداد تشکیل پرونده شده‌ها، تا این لحظه ۱۱ هزار و ۵۴۵ نفر واریز وجه داشتند، اما در حال حاضر برای ۱۶ هزار نفر، واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، ابراز کرد: میزان دو هزار و ۸۳۷ هکتار تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان در نظر گرفته شده است که از این میزان دو هزار هکتار برای شهر جدید و ۸۳۷ هکتار برای کل استان است.

وی با بیان اینکه از سهمیه استان تا کنون ۷۰۰ هکتار زمین بررسی و مابقی در حال بررسی است، ابراز کرد: در بحث قانون جوانی جمعیت بالغ بر یک هزار و ۷۱۴ نفر متقاضی در سامانه ثبت نام کردند که از این میزان، ۴۱۴ واحد در استان و ۴۰۰ نفر در شرق استان واجد شرایط دریافت زمین بودند، تاکنون ۴۱۵ واحد زمین ویلایی در قالب قانون جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: اجرای مصوبه کاهش سود تسهیلات از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد و افزایش میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان یکی از مواردی است که در تسریع اجرای پروژه‌های مسکن ملی تأثیر گذار خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479211

مهمترین اخبار ایران و جهان: