نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 08:01

بررسی وضعیت نیروی کار در زنجان نیاز به دقت ویژه دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عدم وجود توازن تخصصی در نیروها و عدم توازن جغرافیایی را دو مشکل عمده نیروی کار دانست و گفت: این مسائل موجب می‌شود که در موضوع نیروی کار با دقت صحبت شود.

مجید گلشنی‌منفرد، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه در مورد کمبود نیروی کار باید با دقت نگاه و صحبت شود، اظهار کرد: در حال حاضر نه می‌توان گفت که کمبود نیرو داریم و نه می‌توان گفت که مازاد نیرو داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عدم وجود توازن تخصصی در نیروها و عدم توازن جغرافیایی را دو مشکل عمده نیروی کار دانست و ادامه داد: این مسائل موجب می‌شود که در موضوع نیروی کار با دقت صحبت شود.

وی تاکید کرد: در حوزه نیروی کار به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نوع تخصص و کیفیت نیرو مهم شده است.

گلشنی‌منفرد به آغاز اقدامات لازم البته با تاخیر برای جبران مشکلات حوزه نیروی کار اشاره کرد و افزود: این اقدامات برای پیشگیری از افزایش این مشکلات در آینده برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان آموزش و پژوهش را یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جبران مشکلات نیروی کار عنوان و تصریح کرد: در این رابطه با گرفتن اطلاعات نیروهای مورد نیاز در واحدهای تولیدی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و حتی بورسیه کردن نیروها می‌شود.

وی از وجود تفاهم‌نامه برای تربیت نیروی کار خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این تفاهم‌نامه‌ها برای معرفی و تربیت نیروهای مورد نیاز عملیاتی خواهد شد.

گلشنی تاکید کرد: هر چند حل مشکل تربیت نیروی کار باکیفیت و متخصص زمان‌بر خواهد بود ولی می‌تواند در رفع این معضل موثر باشد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از نیروهای اتباع در زنجان گفت: استفاده از این نیروها آخرین اقدام خواهد بود، چرا که در حال حاضر کمبود نیرو در این بخش که نیاز به تخصص خاصی هم ندارد، به قطعیت نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغال غیرتخصصی افزود: کمبود نیروی کار در این بخش منجر به توقف تولید می‌شود، بنابراین ارزش این نیروها فوق‌العاده مهم است که آمار این نیروها کاهش یافته است ولی هر اقدامی در این حوزه با توجه به الزام حضور آن‌ها باید موشکافانه انجام شود چرا که کافی نبودن نیروهای بومی در این حوزه باید اثبات شود.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482399

مهمترین اخبار ایران و جهان: