نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 12:22

افزایش ۳۱ درصدی بارگیری کالا در راه‌آهن گیلان

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی بارگیری کالا در راه‌آهن گیلان گفت: ۵۸۱ هزار تن کالا در این مدت بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری  فارس از رشت، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ امروز در بازدید از روند تخلیه بار در راه‌آهن رشت_ قزوین و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند تخلیه و بارگیری کالا از طریق راه‌آهن در این استان به خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک‌ میلیون و ۱۱۰ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شده است که این امر نشان دهنده افزایش ۱۷ درصدی در این حوزه است.

وی با اشاره به افزایش  ۳۱ درصدی بارگیری کالا در راه‌آهن گیلان گفت:  ۵۸۱ هزار تن کالا در این مدت بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش داشته است و همچنین  در پنج ماه نخست سال ۵۲۹ هزار تن کالا تخلیه شده است که ۵ درصد افزایش داشت.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با تأکید بر رونق مبادلات بین المللی بار در پایانه ریلی آستارا، بیان کرد: ۲۷۴ هزار و ۶۸ تن کالا از این پایانه تخلیه و بارگیری شده است.

ولدی با ابراز خرسندی از افزایش ۱۲۲ درصد واردات کالا در پایانه ریلی آستارا، بیان کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۵۱۱ تن کالا از این پایانه وارد شده است که این روند در این استان ادامه‌دار است.

وی با اشاه به افزایش یک رام قطار موقت تهران برای سهولت در سفر به جنوب کشور، گفت: از دوم شهریور تا ۱۸ شهریور یک رام قطار به صورت یک روز در میان به مقصد تهران و مشهد به ناوگان ریلی اضافه شده است و زائران می‌توانند از ظرفیت این قطار برای رفتن به مقصد خرمشهر برای حضور در اربعین حسینی استفاده کنند.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه در پنج ماهه گذشته بیش از ۲۱۷ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی منطقه شمال ۲ جابه‌جا شد افزود: در حال حاضر همه روزه یک رام قطار مسافری از مبدا رشت به مقصد تهران و مشهد داریم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481255

مهمترین اخبار ایران و جهان: