نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 16:02

۲۴۸ پروژه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

زاهدان- با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، ۲۴۸پروژه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه و در آخرین روز هفته دولت، آئین افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان در روستای تمین شهرستان مرزی میرجاوه برگزار و به طور همزمان ۲۴۸ پروژه بخش کشاورزی این استان با اعتبار بیش از ۶۲۶ میلیارد ۲۱۵ میلیون تومان و در زیر بخش‌های تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایر و شیلات به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی استان، گفت: این طرح‌ها برای هزار و ۴۹۷ نفر شغل دائم و حدود ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر روز نیز شغل موقت ایجاد کرده است.

سید محمد رضا سید حسینی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم، سازمان جهاد کشاورزی استان با یک اقدام جهادی برای جبران کمبود گوشت مرغ تولیدی، اجرای طرح عظیم خودکفایی گوشت مرغ را در استان آغاز کرده و به همین منظور، تاکنون ۹۷۳ موافقت اصولی مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای صادر که با همت بهره برداران در دو سال گذشته ۱۵۷ واحد مرغداری قطعه‌ای به بهره برداری رسیده و به مجموعه مرغداری‌های استان افزوده شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۴۸ واحد دیگر نیز با سرمایه گذاری بیش از دو هزار ۲۳۲ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

وی بیان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان توسط مرغداری‌های داخل استان تولید می‌شود، خوشبختانه این رقم در حال حاضر به حدود ۸۰ درصد ارتقا یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای گلخانه‌ای، نخلستان‌ها با ارقام تجاری، گیاهان دارویی و تأمین گوشت مورد نیاز از طریق سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم معرفی کرد.

شایان ذکر است در مراسم امروز، ۹ واحد مرغداری در منطقه تمین میرجاوه که با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده شده بود به نیابت از ۲۴۸ پروژه بخش کشاورزی استان به بهره برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477299

مهمترین اخبار ایران و جهان: