نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 09:14

طنین ندای لبیک یا حسین(ع) جاماندگان اربعین در شهرکرد

پیاده‌روی جاماندگان حسینی همزمان با سراسر کشور در 42 نقطه در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و این مراسم در شهرکرد مرکز این استان از محل سلطان سبزه‌پوش آغاز و به امامزادگان دوخاتون ختم می‌شود.

امسال بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت حدود ۳۰ هزار زائر از چهارمحال و بختیاری به زیارت اربعین در کربلا مشرف شده‌اند اما بسیاری از دلدادگان حسینی به دلایل مختلف سعادت حضور در بین‌الحرمین و زیارت از نزدیک ارباب بی‌کفن را پیدا نکردند از همین رو با برگزاری پیاده‌روی در شهرها و روستاهای خود از دور سید و سالار شهیدان را زیارت می‌کنند و با حس و حال عجیبی هم‌نوا و همگام با دلدادگان حسینی این آیین معنوی برگزار می‌شود.

زیارت اربعین، برپایی موکب در مسیر پیاده‌روی، سخنرانی و مداحی از جمله برنامه‌هایی است که برای این آیین در مرکز استان تدارک دیده شده است.

پیش از برگزاری مراسم محل پیاده‌روی از سوی پاکبانان، پاکسازی شده است.

همچنین در در راستای خدمات‌دهی به زائران راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در این شهر ۱۲ دستگاه اتوبوس به کار گرفته شده است که 2 دستگاه اتوبوس در طول مسیر و ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر در میدان امامزادگان دو خاتون(س) مستقر می‌شود و پس از پایان مراسم برای جابجایی مسافران خدمات‌دهی می‌کنند.

در این آیین معنوی تمام اقشار از کوچک و بزرگ و زن و مرد حضور دارند و با سر دادن ندای لبیک یا حسین(ع) بار دیگر عشق و ارادت خود را به اسوه حماسه و آزادگی در جهان نشان دادند.

این آیین تا اذان ظهر ادامه دارد.

گزارش در حال تکمیل است...

انتهای پیام/ ۶۸۰۴۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487611

مهمترین اخبار ایران و جهان: