نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 05:17

چین: آماده گسترش همکاری‌های حقوقی با اعضای سازمان همکاری شانگهای هستیم

رئیس جمهور چین بر آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌های حقوقی با اعضای سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جینپینگ»، رئیس جمهور چین، با ارسال پیامی به دهمین اجلاس وزرای دادگستری اعضای سازمان همکاری شانگهای که از روز سه شنبه در این شهر بندری چین شروع شد تاکید کرد، پکن آماده تقویت همکاری های حقوقی با کشورهای عضو این سازمان است.

به گزارش تلویزیون دولتی چین،‌ شی جینپینگ در این پیام خطاب به شرکت‌کنندگان اجلاس وزیران داگستری سازمان همکاری شانگهای نوشت: «چین آماده همکاری با دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و گسترش مداوم تماس ها و همکاری ها در حوزه سازمانهای قضایی و حقوقی در دوران جدید است.»

سازمان همکاری شانگهای هم اکنون شامل هشت عضو از جمله چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و همچنین چهار عضو ناظر شامل افغانستان، بلاروس، جمهوری اسلامی ایران و مغولستان است. ارمنستان، جمهوری آذربایجان، کامبوج، نپال، سری‌لانکا و ترکیه نیز هم‌اکنون شرکای گفتگوی این سازمان هستند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، رئیس جمهور چین روز سه شنبه با «میرجانا اسپولجاریک اِگِر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ  در شهر پکن دیدار کرد.

رئیس جمهور چین در این دیدار از فعالیت‌های این سازمان در عرصه امور بشردوستانه بین‌المللی و مشارکت آن در صلح و پیشرفت جهانی تحسین کرد.

شی جینپینگ با تاکید بر اینکه کشورش توانسته در مبارزه علیه فقر پیروز شود، به تلاشهای آن در مبارزه با همه‌گیری کووید-19 اشاره و استدلال کرد، پکن نه تنها توانسته از جان و سلامت مردمش محافظت کند بلکه همچنین یک عملیات جهانی را برای رساندن کمک‌های بشردوستانه شروع کرد.

شی جینپینگ اظهار کرد، چین یک حامی و شریک فعال برای  تلاشهای بشردوستانه بین‌المللی بوده و آمادگی دارد با صلیب سرخ در جهت پیشرفت و صلح بشری همکاری نزدیک داشته باشد.

میرجانا اسپولجاریک اِگِر که روز دوشنبه برای اولین سفر رسمی خود به چین وارد شهر پکن شد در توئیتی نوشت، با شی جینپینگ درباره «اهمیت قوانین بشردوستانه بین‌المللی و فعالیت منحصر به فرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان یک سازمان بی‌طرف» گفتگو کرده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس این کمیته در سفر چهار روزه به چین با مقامات نهادهای دولت، رهبران ارشد انجمن صلیب سرخ و همچنین اساتید دانشگاه و مقامات اندیشکده‌های چین دیدار خواهد کرد.

اسپولجاریک در آستانه شروع سفرش به چین گفت: «من ارزش زیادی برای ماهیت استراتژیک و چند بعدی روابط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با چین قائلم.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487511

مهمترین اخبار ایران و جهان: