نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 05:36

نیروگاه نکا توان مازوت‌سوزی ندارد

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: عمر زیادی از نیروگاه نکا گذشته و به‌نوعی این نیروگاه توان مازوت‌سوزی ندارد.

نورالله ادبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: نیروگاه نکا طی دو سال گذشته بیش از ۱۹میلیارد کیلووات ساعت تولید داشته که با همت و تلاش جهادی همکاران به ثمر رسیده است.

وی با اشاره به دو نیروگاه سیکل ترکیبی و بخار در نیروگاه سلیمی نکا، افزود: در نیروگاه سیکل ترکیبی در طول ۴ماهه امسال ۲۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشتیم که به نوعی رکورد تولید در این نیروگاه شکسته شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه تامین سوخت گاز برای نیروگاه بخار نکا از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: در طول ۴ ماه گذشته بیش از ۸۰درصد سوخت نیروگاه نکا سوخت گاز بوده که عملکرد مهمی است.

ادبی با اعلام اینکه عمر زیادی از نیروگاه نکا گذشته و به‌نوعی توان مازوت‌سوزی را ندارد، بیان کرد: یکی از کارهای مهم و با ابتکار همکاران اتفاقاتی در تامین آب نیروگاه رخ داده که صرفه‌جویی قابل توجهی داشته است که درواقع محدودیت تولید این نیروگاه را رفع کردند.

وی به عمر بالای نیروگاه نکا اشاره کرد و گفت: همین موضوع موجب شده این نیروگاه نیاز به تعمیرات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد که در این بخش بی‌نیاز هستیم و همکاران ما از سطح دانش‌، تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه این واحد نیروگاهی برای تولید نیاز به آب دریا دارد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه با افت سطح تراز آب دریا مواجه شدیم بخشی از واحدهای بخار نیروگاه را با محدودیت مواجه کرده ولی با لایروبی بخشی از مسائل را برطرف کردیم اما مستلزم کار بلندمدت است.

ادبی با اعلام اینکه برق در نیروگاه با زحمت تلاش و مشقت فراوان تولید می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم صرفه‌جویی اتفاق بیفتد اصلا کاهش مصرف مطرح نیست بلکه درست مصرف کردن مهم است.

وی با اشاره به اینکه واحد سیکل ترکیبی نکا نیز درحال احداث داریم، گفت: انتظار داریم حمایت ویژه‌ای به‌خصوص در بحث محیط زیست شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465511

مهمترین اخبار ایران و جهان: