نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 17:31

موضع مسکو درباره پیوستن سوئیس به‌بسته یازدهم تحریم‌های ضدروسیه

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیوستن سوئیس به بسته یازدهم تحریم‌ های ضدروسیه، واقعیت آشکار خروج این کشور از اصل بی‌طرفی را تایید می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پیوستن سوئیس به بسته یازدهم تحریم‌ های ضدروسیه، واقعیت آشکار خروج این کشور از اصل بی‌طرفی را تایید می‌ کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: مسکو این اقدام سوییس را حرکتی در جهت منافع دو کشور قلمداد نمی کند.

مسکو در ادامه اضافه کرد که پیوستن سوئیس به بسته یازدهم تحریم‌ های ضدروسیه آشکارا نشان می دهد که این کشور نتوانسته است بی‌طرفی خود را مطابق با ادعایش حفظ کند.

دولت سوئیس هفته پیش دربیانیه ای با یازدهمین دور از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه آغاز عملیات ویژه مسکو در اوکراین همسو شد.

سوئیس چهارشنبه گذشته تصمیم گرفت تا تدابیر جدید اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن در این کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، سوئیس که عضو این بلوک ۲۷ کشوری نیست، شریک تجاری کلیدی اتحادیه اروپا به شمار آمده و از زمان آغاز عملیات ویژه مسکو در اوکراین در فوریه سال گذشته، تمامی تحریم‌های بی اساس بروکسل علیه شرکت‌ها و افراد روسی را دنبال کرده است.

دور یازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه بستن روزنه ها به گونه‌ ای ادعا شده است که کالاهای حیاتی برای مسکو از طریق کشورهایی که با اتحادیه اروپا تجارت می‌ کنند و روابط تجاری خود را با مسکو حفظ کرده‌ اند، به روسیه نرسد.

«آندری سادوس» (Andrzej Sados) نماینده دائم لهستان در اتحادیه اروپا چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه در سخنانی اعلام کرد: بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه (یازدهمین دور تحریم‌های ضدروسی از سوی اتحادیه اروپا)، عبور تریلرهای روس از مرز اتحادیه اروپا و نقل وانتقال نفت از طریق شاخه جنوبی خط لوله نفت «دروژبا» (Druzhba) را ممنوع می کند.

نماینده دائم لهستان در اتحادیه اروپا در این ارتباط اضافه کرد: بسته تحریمی ضدروسیه امروز همچنین شامل محدودیت‌های شخصی برای ۷۰ نفر خواهد شد.

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که بر بازرگانان، شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی تأثیر گذاشته است. مسکو نیز بر شکست سیاست تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که این اقدامات به کل اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند و روسیه از حقوق خود و حقوق شرکت‌ها و شهروندانش دفاع خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464311

مهمترین اخبار ایران و جهان: