نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 21:02

دبیرکل گروه دی-8: ارتباطات اقتصادی بین ایران و کشورهای گروه دی 8 به نفع طرفین خواهد بود

دبیرکل گروه دی-8 گفت: قطعا ارتباطات صنعتی و اقتصادی بین ایران و کشورهای گروه دی 8 با محوریت استان اردبیل، به نفع طرفین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیرکل گروه D-۸ در نشست با استاندار اردبیل که در حاشیه همایش وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار شد اظهار کرد: از همکاری و ورود شرکت‌های تولید کننده استان اردبیل به بازار‌های تجاری گروه D-۸ استقبال می‌کنیم و این موضوع با همکاری و پیگیری‌های لازم از جانب مقام عالی استان اردبیل امکان پذیر است.

دبیرکل سازمان D-۸ افزود: قطعا با برقراری ارتباطات صنعتی و اقتصادی بین استان اردبیل از ایران و کشورهای عضو سازمان D-۸، از جوانب مختلف به نفع طرفین خواهد بود از این موضوع استقبال می‌کنیم.

از برگزاری نشست سازمان دی - ۸ در استان اردبیل استقبال می‌کنیم

وی افزود: تعاملات و همکاری‌های بین اردبیل و سازمان D-۸، باتوجه به ظرفیت‌های بسیار ویژه و قابل توجه اردبیل در حوزه گردشگری، برای ما یک مسئله مهم است و انتظار می‌رود که سطح تعاملات اردبیل با سازمان D-۸ هم سطح با سازمان اکو باشد و از میزبانی نشست سازمان بین‌المللی D-۸ در سطح سفرا و وزرا به میزبانی اردبیل استقبال می‌شود.

 

استاندار اردبیل: ارتباط اردبیل با سازمان بین‌المللی D-۸ در دستور کار خواهد بود

سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود سازمان بین‌المللی همکاری‌های کشورهای اسلامی در حال توسعه که متشکل از ۸ کشور بوده و ملقب به سازمان بین‌المللی D-۸ است، ارتباطات اردبیل با این سازمان بین‌المللی در دستور کار خواهد بود و برگزاری نشست سازمان بین‌المللی D-۸ سال آینده در سطح سفرا و وزرا به میزبانی اردبیل را درخواست داریم.

وی افزود: سیاست‌های دولت ایران بر مبنای گسترش و توسعه ارتباط با کشورهای همسایه است و باتوجه به ظرفیت‌های موجود سازمان D-۸، قطعا ارتباط بین اردبیل و‌ سازمان بین‌المللی فوق، در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: اردبیل در طول تاریخ پیشگام اقدامات اساسی و بنیادی تاریخی، ملی و مذهبی ایران و حتی منطقه قفقاز بوده است.

عاملی تصریح کرد: استان اردبیل با ثبت بیش از یک هزار آثار تاریخی و ۱۱۰ چشمه آب‌های گرم درمانی که خواص‌های مختلفی دارد و استان اردبیل ۱۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور را تامین می‌کند و تولیدات سلولوزی صنایع چوب و خودروهای سبک و سنگین از ظرفیت‌های استان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸  متشکل از هشت کشور شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529699

مهمترین اخبار ایران و جهان: