نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 09:35

آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب « آبدانان » با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: با هدف حفظ آب های زیرزمینی، حفظ محیط زیست و بهداشت همگانی عملیات اجرایی فاضلاب شهر آبدانان با اعتبار ۲۴۵ میلیارد تومان آغاز شد.

پرویز ناصری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با هدف حفظ آب های زیرزمینی، حفظ محیط‌ زیست و بهداشت همگانی، عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهر آبدانان با اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از طرح های بزرگ و ثمره بخش شهرستان است اظهار داشت: این پروژه شامل ۷۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، ۴ کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه فاضلاب با فرآیند انوکسیک است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان،  اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه را ۲۴۵ میلیارد تومان برشمرد که از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز و نصب ۶ هزار فقره انشعاب از مشخصات فنی این طرح است.

 مدیرعامل آبفای استان ایلام در پایان عنوان کرد: با اخذ مجوز حفاری از شهرداری و تعیین پیمانکار مربوطه عملیات توسعه شبکه فاضلاب و نصب انشعابات مربوطه در سطح این شهر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مردم شهرستان آبدانان شب ها از بوی بد فاضلاب در امان نبوده و بخشی از فاضلاب های شهری به درون رودخانه های در گذر از روستاهای توابع می‌ریزد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531355

مهمترین اخبار ایران و جهان: