نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 08:47

معتادان کرمانشاه ساماندهی می‌شود

تفاهم‌نامه سه جانبه‌ به ارزش ۸ میلیارد تومان در راستای ساماندهی معتادان متجاهر بین استانداری، بهزیستی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تفاهم‌نامه سه جانبه‌ استانداری، بهزیستی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان در راستای ساماندهی معتادان متجاهر به امضا رسید. 

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با ا اشاره به آمار بالای اعتیاد در استان، اظهار کرد: متأسفانه تعداد قابل توجهی قربانی اعتیاد در استان شناسایی شده است.

وی از طراحی فرآیندی برای جمع‌آوری معتادان با همکاری بهزیستی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان سخن گفت و افزود: ابتدا معتادان را دسته‌بندی و درمان خواهیم کرد تا به چرخه زندگی بازگردند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه، از اختصاص رقمی ۸ میلیارد تومانی در این راستا خبر داد و خاطرنشان کرد: بین این افراد معتاد، استعدادهای خوبی وجود دارد که با فراهم شدن فضا برای توانمندسازی آن‌ها، علاوه بر بازگشت به جامعه، می‌توانند اشتغالی هم داشته باشند.

شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز، ادامه داد: تا کنون ۳ هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر شناسایی شده که یک‌هزار و ۴۵۰ نفر از این تعداد، جمع‌آوری شده‌اند. 

وی یادآور شد: یک‌هزار و ۶۰۰ نفر تا کنون ظرفیت داشتیم که با راه‌اندازی مرکز جدیدی که برای این افراد تدارک دیدیم باقی معتادین متجاهر را نیز می‌توانیم به راحتی پوشش دهیم.

وی با اظهار امیدواری در راستای کاهش آمار معتادان تا پایان سال‌جاری، گفت: تا پایان سال آمار معتادین متجاهر به کمترین میزان خود خواهد رسید هرچند که این رقم هرگز صفر نخواهد شد، اما تمام تلاش ما این است که این رقم کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516955

مهمترین اخبار ایران و جهان: