نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 23:33

نخستین بردتیم ملی والیبال افغانستان با امتیازهای واقعی به دست آمد

ارومیه - تیم ملی والیبال افغانستان با شکست بنگلادش به نخستین برد خود با امتیازهای واقعی در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ دست یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه مسابقات قهرمانی مردان آسیا که در ارومیه پیگیری می‌شود، دو تیم افغانستان و بنگلادش در چارچوب مرحله دوم حذفی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود افغانستان پایان یافت.

ست اول این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع بنگلادش خاتمه یافت، ولی در ست دوم بازیکنان افغانستان به بازی برگشتند و ۲۵ بر ۲۱ فاتح میدان شدند تا رقابت دو تیم در ست شماری یک بر یک شوند.

در ست سوم نیز افغانستان برتری خود را حفظ کرد و ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید و در ست چهارم نیز هر دو تیم عملکرد متوازنی داشتند ولی افغانستان با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ بر حریف غلبه کرد.

یانگ جی هوا از چین‌تایپه به عنوان داور اول و جای هیو چوی از کره‌جنوبی به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

افغانستان در دو دیدار مرحله مقدماتی مغلوب قطر و هند شد و در روز گذشته نیز برد فنی مقابل مغولستان به دست آورد، تا امروز نخستین پیروزی با امتیازهای واقعی را به دست آورد.

تیم ملی والیبال افغانستان با این برد در دیدار بعدی برای کسب جایگاه سیزدهم می‌جنگد و بنگلادش نیز برای مقام پانزدهم با هنگ کنگ به رقابت می‌پردازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466955

مهمترین اخبار ایران و جهان: