نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 08:04

50 محکوم کم خطر استان مرکزی ارفاق می‌گیرند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با پیشنهاد اعمال ارفاقات قانونی منجر به آزادی بیش از ۵۰ نفر از محکومان حائز شرایط و تقلیل قرار برخی متهمان جرائم قابل گذشت و کم خطر موافقت نمود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،  حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری شب گذشته به همراه ربیع الله قربانی دادستان عمومی و انقلاب درجمع زندانیان اندرزگاه زنان زندان مرکزی، اردوگاه کاردرمانی و مددجویان کانون اصلاح و تربیت حضور یافت و از نزدیک و به صورت چهره به چهره درخواست‌های آنان را رسیدگی کردند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این بازدید با پیشنهاد اعمال ارفاقات قانونی منجر به آزادی بیش از ۵۰ نفر از محکومان حائز شرایط و تقلیل قرار برخی متهمان جرائم قابل گذشت و کم خطر موافقت کرد.

 وی خطاب به مسئولان زندان اظهار داشت: تلاش در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی به منظور تحقق سیاست‌های نظام قضایی که منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود، ضروری است و حفظ حقوق شهروندان، توسعه عدالت و امنیت اجتماعی و اصلاح مجرمان به عنوان اهداف مهم دستگاه قضایی ترسیم شده که همواره باید مد نظر قرار گیرد. 

 رئیس دستگاه قضایی استان مرکزی همچنین راهکارهای مؤثر بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان مبتنی بر اولویت های مورد نظر ریاست قوه قضائیه را تبیین و یادآور شد: مبنای اعطای عفو و تخفیف مجازات به محکومان ندامت و جبران رفتار گذشته، جلب رضایت شکات و حسن اخلاق و رفتار در دوران تحمل حبس است.

 مدیرکل زندا‌ های استان هم در ابتدای بازدید شبانه مقامات ارشد قضایی استان از زندان‌های شهر اراک گزارش مهم ترین فعالیت های انجام شده در حوزه‌های مختلف را ارائه و حمایت‌های قضایی از مجموعه زندان‌های استان را بسیار مؤثر دانست.

 شایان ذکر است مسئولان ارشد قضایی استان با حضور در مرکز کنترل دوربین‌های مداربسته، وضعیت اجرای برنامه های حوزه زندانبانی در کل مراکز کیفری استان را پایش کرد و از زحمات مدیران و کارکنان زندان های استان قدردانی کرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465555

مهمترین اخبار ایران و جهان: