نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 21:42

مشکلات زیست محیطی شهرستان نمین بررسی شد

نمین ـ نشست صمیمی بین مردم، مسئولان و نمایندگان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشکلات صنایع آلاینده شهرستان نمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ صدیف بدری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مردم و مسئولان که به دعوت شورای شهر نمین تشکیل شده بود با تاکید بر اینکه دولت و مجلس از تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت می‌کند اظهار کرد: در کنار حمایت از تولید باید به دغدغه‌های مردم نیز اهمیت داده شود.

وی صنایع را فرع بر محیط زیست دانست و تصریح کرد: سلامتی مردم خط قرمز مجلس بوده و از تولید و اشتغال مهمتر است.

بدری اختصاص آب شرب به صنایع را غیر قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: چندین بار تاکید کرده ایم در مرحله اول باید آب شرب مردم شهرستان نمین تأمین شود بعد اگر آب مازادی بود به صنایع اختصاص یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان به ما قول داده اند آب پتروشیمی نمین را از جای دیگری تأمین کنند، افزود: در حوزه آسیب‌های زیست محیطی تا لحظه آخر از سازمان محیط زیست کشور پیگیری خواهم کرد.

بدری با تاکید بر اینکه مسئولان استان و شهرستان این اطمینان را به ما داده اند مشکلات زیست محیطی اتفاق نخواهد افتاد، ادامه داد: در صورتی که آلودگی ایجاد شود پیگرد قانونی خواهد داشت.

وی در ادامه از بی توجهی مسئولان نسبت به خواسته‌های مردم گلایه و بیان کرد: مسئولان موضوع آلایندگی و میزان تأثیر آن در زندگی مردم و صنعت کشاورزی را برای مردم شفاف سازی کنند.

صدیف بدری با تاکید بر اینکه محیط زیست باید شروط اساسی بهره برداری ا واحدهای تولیدی را با جدیدت پیگیری کنند افزود: عرصه‌های جنگلی استان بسیار محدود هستند و باید در حفظ و نگهداری آن جدی باشیم.

وی نگرانی‌های مردم را در خصوص واگذاری عرصه‌های جنگلی منطقه سوها به جا دانست و افزود: این موضوع را نیز تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

مشکلات زیست محیطی شهرستان نمین بررسی شد

نیکزاد: در صورت آلودگی، واحد تولیدی باید تعطیل شود

علی نیکزاد؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مسئولان از اعتراضات و مطالبات مردم را کاملاً مطلع هستند اظهار کرد: نشست بررسی مشکلات صنایع آلاینده شهرستان نمین را ارزشمند بوده و سلامتی مردم برای ما از هر چیزی مهم‌تر است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیکاری جوانان را یکی از مشکلات جدی استان عنوان کرد و گفت: در شرایط وجود آلودگی واحد تولیدی باید تعطیل شود.

وی با اعلام اینکه آب شرب شهرستان نباید به صنایع اختصاص یابد افزود: طبق قانون آب شرب اول برای انسان و حیوانات بوده و کشاورزی و صنایع در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

علی نیکزاد به دغدغه‌های مردم در ارتباط با واگذاری عرصه‌های جنگلی در منطقه سوها اشاره کرد و افزود: با هرگونه واگذاری منابع طبیعی و جنگل به صورت غیرقانونی مخالف بوده و این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466811

مهمترین اخبار ایران و جهان: