نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:03

همایش جهاد تبیین عشایر در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: همایش جهاد تبیین در حوزه عشایری نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دیدار با جامعه عشایری استان بوشهر اظهار داشت: جهاد تبیین از مسائل مهمی است که باید در همه عرصه‌ها مد نظر قرار گیرد و این موضوع در جامعه عشایری نیز دنبال می‌شود.

وی خواستار تبیین و آگاهی بخشی نگاه و خدمات انقلاب اسلامی به جامعه عشایری شد و بیان کرد: در رژیم پهلوی ستم و ظلم‌های گوناگونی به این مجموعه شد و امام راحل عشایر را ولی نعمت ما خواندند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تبیین نقش عشایر در نظام اقتصادی، فرهنگی و مذهبی ایران از حیث‌های متفاوت گفت: باید نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تمدن آفرینی تبیین و کاستی‌ها و کمبودهای این مجموعه بررسی و راهکارهای عملی برای رفع این مشکلات ارائه شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بیعت جامعه عشایر با رهبر معظم انقلاب اسلامی در فتنه سال ۱۳۸۸ به برگزاری همایش عشایر تخصصی جهاد تبیین عشایر پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تخصصی جهاد تبیین عشایر باید در دستور کار قرار بگیرد و در راستای حمایت از برگزاری این همایش در شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر تصویب می‌شود.

وی با تأکید بر معرفی جامعه عشایری در بخش‌های مختلف حماسه‌آفرینی و شهدای عشایر، عرصه‌های علمی، فناوری، تولید محصولات، تألیف‌های علمی و پژوهشی، عکس‌های بزرگان و ایل‌های عشایر و تولید ناخالص ملی افزود: در تخصیص اعتبارات توسعه زیرساخت‌های مناطق عشایری استان بوشهر در نشست تخصصی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تشکیل تیم توانمند مورد توجه قرار گرفته شود.

صفایی بوشهری از برگزاری همایش جهاد تبیین در حوزه عشایری در نیمه دوم امسال خبر داد و بیان کرد: اعتبارات این همایش از بودجه فرهنگی استان بوشهر در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به برگزاری همایش جهاد تبیین عشایر در فضای مرتبط با جامعه و فعالیت عشایر در طبیعت گفت: در این همایش باید بخش‌های مختلف از جمله سالن پذیرایی، موزه کتاب، آثار فرهنگی، اقتصادی، تولیدات صنایع دستی و گردشگری، راه‌اندازی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494111

مهمترین اخبار ایران و جهان: