نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 21:13

«لاوروف» نماینده روسیه در نشست سران گروه- ۲۰ است

دفتر نخست‌وزیر هند امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ریاست هیئت نمایندگی کشورش در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی‌نو را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر نخست وزیر هند امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه تلفنی با نارندرا مودی نخست‌ وزیر هند گفتگو کرد و گفت که او نمی‌ تواند در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی نو از ۹ تا ۱۰ سپتامبر شرکت کند؛ بنابراین هیئت روسی توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مدیریت خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیر هند در این ارتباط آمده است: رئیس‌جمهور پوتین عدم امکان سفر خود برای شرکت در نشست سران گروه- ۲۰ در دهلی نو در ۹ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ را اعلام کرد و گفت مسکو توسط وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در نشست مذکور نمایندگی خواهد شد.

این بیانیه اضافه می کند که نارندرا مودی در این رایزنی تلفنی گفته است که تصمیم مسکو در این ارتباط را درک می کند و از رئیس جمهور روسیه به دلیل حمایت مداوم این کشور از همه ابتکارات تحت ریاست گروه- ۲۰ هند تشکر کرده است.

بیانیه مذکور اضافه می کند: سران دوکشور پیشرفت در تعدادی از موضوعات مرتبط با همکاری های دوجانبه را بررسی کردند و در مورد موضوعات منطقه‌ ای و جهانی مورد علاقه فیمابین، از جمله اجلاس سران «بریکس» که اخیراً در ژوهانسبورگ به پایان رسید، تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه، پوتین و مودی توافق کردند که با یکدیگر در ارتباط باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473999

مهمترین اخبار ایران و جهان: