نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 09:50

تفکیک ضایعات در یک واحد مسکونی در قرچک

قرچک- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قرچک از اقدام عجیب یک واحد غیرمجاز تفکیک ضایعات در یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد و گفت: این واحد ملزم به جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شایسته صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یک واحد غیرمجاز تفکیک ضایعات در منزل مسکونی در قرچک به جمع آوری و رفع آلایندگی ملزم شد.

وی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و در راستای همکاری با نیروی انتظامی قرچک، یک واحد تفکیک ضایعات غیرمجاز و آلاینده در این شهرستان ملزم به جمع آوری شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست قرچک افزود: این واحد که به علت ایجاد آلایندگی‌های محیط زیستی، تفکیک غیر اصولی ضایعات، نگهداری از حیواناتی نظیر سگ و گربه در ساختمانی مسکونی، موجبات نارضایتی ساکنین مجاور شده بود، طی بازدید به همراه مأمورین نیروی انتظامی قرچک شناسایی و ملزم به جمع آوری شد.

وی با بیان این که یکی از مهمترین مشکلات و معضلات محیط زیستی قرچک وجود واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک ضایعات است، گفت: این واحدها با فعالیت غیر اصولی خود انواع آلایندگی‌های محیط زیستی به ویژه آلودگی آب و خاک را فراهم می‌کنند.

شایسته اظهار داشت: این اداره به طور مستمر و به استناد ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها از ارگان‌های ذیربط قرچک موضوع را پیگیری کرده و با هرگونه تخلفی که باعث تهدید سلامت مردم، بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست شود، به طور جدی مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474499

مهمترین اخبار ایران و جهان: