نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 06:29

خبرهای مشکوک از فرار تروریست‌های داعش از زندانی در الحسکه سوریه!

فرار دوباره مشکوک تروریست‌های داعشی از زندانی در شرق سوریه و نزدیک مرز عراق در حالی رخ می‌دهد که تحرکات نظامی معنادار ارتش تروریستی آمریکا در نواحی مرزی عراق با سوریه شدت یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع محلی در شرق سوریه شامگاه یکشنبه (۵ شهریور) گزارش دادند که شبه نظامیان «قسد» مورد مورد حمایت ارتش آمریکا در پی انتشار اخباری مبنی بر فرار عناصر تروریستی «داعش» از زندان «غویران» در استان «حس که»، شمال سوریه، منع رفت و آمد اعلام کردند.

در همین ارتباط، گروه تحت حمایت آمریکا موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نیز مدعی شد که همزمان با نافرمانی تروریست‌های داعشی در زندان «غویران»، نیروهای امنیتی «اداره خودمختار» که به رهبری نیروهای کردها مزدور آمریکا است تمامی راه‌های اصلی در محله‌های شهر حس که را بستند.

شبه نظامیان امنیتی قسد نیز ضمن مستقر شدن در مجاورت زندان، به جستجوی عناصر داعشی در محله‌ها پرداخته و اهالی را به ماندن در خانه‌ها فرا خواندند.

گفتنی است زندان غویران واقع در شهر حس که سوریه در ۲۰ ژانویه / فروردین ۲۰۲۲ هم شاهد حمله سازمان تروریستی داعش بود که به کشته شدن حدود ۱۴۰ تن از اعضای قسد (شبه نظامیان دموکراتیک کرد) منجر شد.

در پی حمله داعش طی سال گذشته میلادی که با هدف گشودن دروازه‌های زندان بود، به کشته شدن حدود ۳۷۴ تن از اعضای این گروه تحت حمایت آمریکا انجامید که شامل اعضای مهاجم و زندانیان منتسب به این گروه می‌شد.

با این حال، صدها تن از اعضای داعش که توسط نیروهای قسد بودند، توانستند در جریان حمله مشکوک سال گذشته فرار کنند. تعداد دقیق فراریان هنوز مشخص نشده است اما برخی منابع آن را ۸۰۰ نفر تخمین زدند.

فرار معنادار دوباره تروریست‌های داعشی در حالی رخ می‌دهد که همزمان محافل رسانه‌ای در عراق و سوریه از تحرکات مشکوک ارتش تروریستی آمریکا در استان‌های غربی عراق و تجمعات هدایت شده و مشکوک مزدوران واشنگتن در شهر «سویداء» در جنوب سوریه خبر می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472355

مهمترین اخبار ایران و جهان: