نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 15:29

رزمایش نظامی بزرگ در مصر در اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد

ارتش مصر از رزمایشی عظیم با عنوان نجم ساطع خبر داد که ۴۳ کشور در آن حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، ارتش مصر اعلام کرد که ۸ هزار نیرو از ۳۴ کشور در رزمایشی بزرگ در اواخر ماه جاری میلادی مشارکت خواهند کرد.

ارتش مصر این رزمایش را بزرگترین در خاورمیانه برشمرد. این رزمایش از ۳۱ اوت در مصر آغاز می شود و تا ۱۴ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

غریب عبدالحافظ، سخنگوی ارتش مصر گفت که این رزمایش، یک رزمایش بین المللی و بزرگترین رزمایش مشترک در خاورمیانه است. هدف از این رزمایش تقویت همکاری نظامی و توانمندسازی برای مقابله با تهدیدها و خطرات مشترک است.

این منبع مصری جزئیات بیشتری درباره کشورهای شرکت کننده ارائه نداد اما تصاویر ویدئویی پخش شده نشان دهنده پرچم کشورهای شرکت کننده از جمله ایالات متحده آمریکاست.

آناتولی گزارش داد: النجم الساطع یکی از بزرگترین رزمایش های چند ملیتی در جهان است که در مصر برگزار می شود و بخش های دریایی، زمینی، هوایی و نیروهای ویژه را شامل می شود. این رزمایش برای نخستین بار در اکتبر ۱۹۸۰ و پس از امضای معاهده سازش میان مصر و رژیم صهیونیستی برگزار شد و از آن زمان هر دو سال یک بار در پاییز برگزار می شود. در سال ۲۰۱۸ مصر میزبان این رزمایش با مشارکت ۹ کشور از جمله آمریکا و انگلیس بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471511

مهمترین اخبار ایران و جهان: