نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 21:19

استاندار آذربایجان‌غربی: دولت سیزدهم نگاه متوازن و عدالت محور به مناطق مختلف کشور دارد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توازن و توسعه پایدار به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته شعار دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جمع مردم پیرانشهر با اشاره به اینکه توازن و توسعه پایدار به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته شعار دولت سیزدهم است، اظهار داشت: در این خصوص برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفته و اقدامات ارزنده ای انجام شده که حضور مسئولان در جمع مردم شهرستان های مختلف در راستای همین رویکردها است.

وی افزود: مسئولان استان و این شهرستان با تمام توان پیگیر مطالبات مردم این منطقه هستند.

معتمدیان با قدردانی از میزبانی مردم پیرانشهر از زائران اربعین حسینی اضافه کرد: مردم اهل سنت پیرانشهر با برپایی موکب و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، پیام وحدت و همبستگی به جهان مخابره کردند که کاری بسیار ارزنده بود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه، تاکید کرد: در سفرهای پیشین، برنامه های خوبی برای شهرستان پیرانشهر تصویب شده بود که اکنون نتایج مثبت آن قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت های پیرانشهر، توسعه اماکن آموزشی و گردشگری بوده و با اجرای طرح های مصوب سفر رئیس جمهور، بسیاری از شاخص های توسعه در این منطقه ارتقاء یافته است.

مقام عالی استان تصریح کرد: مردم پیرانشهر در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشته و در دوران جنگ تحمیلی نیز سلاح به دست گرفته و علیه دشمن بعثی وارد نبرد شده و از خودگذشتگی و ایثار کردند.

وی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل عدم برنامه ریزی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه این شهر رشد پیدا کرده و زیرساخت های لازم برای این مناطق هنوز مهیا نشده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: تمام مشکلات را نمی توان در زمان کوتاه رفع کرد اما باید اولویت بندی شود که این امر نیز صورت گرفته است.

معتمدیان با اشاره به اینکه مدرسه شین آباد باید دوباره ساخته شده و مجتمع سلامت شبانه روزی در این محله احداث شود، اضافه کرد: خانه هلال احمر و مرکز آتش نشانی باید در محلات حاشیه ای پیرانشهر احداث و بحث اینترنت و مخابرات نیز در این مناطق تقویت شود.

وی در پایان گفت: برخی افراد وابسته به استکبار در اوایل انقلاب با اقدامات خود باعث تاخیر در شروع برنامه رشد و توسعه این منطقه شدند ولی با همه توان ایستاده ایم تا زمینه ارتقای شاخص های این منطقه را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489299

مهمترین اخبار ایران و جهان: