نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 17:11

تکمیل زنجیره ارزش، یک راهبرد برای اقتصاد خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه های مختلف، یک راهبرد برای اقتصاد این استان به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، یعقوبعلی نظری در حاشیه سفر به تایباد در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده در حوزه های معدن، ترانزیت، انرژی های پاک و کشاورزی، یک راهبرد برای اقتصاد خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: رویکرد حل مسائل استان مبتنی بر ظرفیت های این استان می باشد و در بخش اقتصادی نیز همین رویکرد در پیش گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخش های مختلف اقتصادی استان درگیر مسائل، مشکلات، خلاءها و نقص هایی است که می تواند با مزیت های موجود مرتفع شود.

نظری بیان کرد: زیارت و اقتصاد زیارت به واسطه حرم امام رضا(ع) یکی از این مزیت هاست که می تواند تحول ویژه ای را برای استان و حتی کشور رقم بزند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مناطق مرزی از لحاظ مراودات دارای اهمیت است و شهرستان تایباد و مرز دوغارون در همجواری با کشور افغانستان از این قائله مستثنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تشکیل منطقه آزاد تجاری دوغارون در تایباد، سرمایه گذار جذب این شهرستان و خراسان رضوی شود و ارتباطات مرزی مانند صادرات، ترانزیت و نیز تولید افزایش یابد.

در ششمین روز از هفته دولت و با حضور استاتدار خراسان رضوی، کارخانه تولید گاز کربنیک مایع با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی تایباد افتتاح و کارخانه تولید کنسانتره آهن در معدن رهنه، واقع در جنوب غربی این شهرستان، کلنگ زنی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475699

مهمترین اخبار ایران و جهان: