نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:17

بهره‌برداری از طرح اضطراری تأمین آب شرب سیرجان

به‌مناسبت هفته دولت، طرح اضطراری تأمین آب شرب سیرجان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، امروز طی مراسمی با حضور علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان از طرح اضطراری آبرسانی به سیرجان و حومه بهره‌برداری شد.

مهران میرشاهی مدیر شبکه آب شرب سیرجان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و شبکه آب سیرجان به اتمام رسیده که ۲۶۰ هزار نفرساکنان شهرهای سیرجان و نجف شهر را تحت پوشش دارد.

فرماندار سیرجان نیز در بهره‌برداری از طرح یاد شده به کاهش ظرفیت سد تنگوییه به‌عنوان منبع اصلی تامین آب شرب سیرجان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت پروژه‌های حوزه آب با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

 وی ادامه داد: امروز طرح اضطراری تامین آب سیرجان با حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه با ظرفیت تامین ۱۰۰ لیتر در ثانیه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 علی یعقوبی‌پورافزود: در دولت سیزدهم از ۲۳۰ پروژه کشاورزی _صنعتی_ عمرانی و خدماتی، که دستاورد دولت سیزدهم در شهرستان سیرجان بوده است، با اعتباری بالغ بر هفتاد هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شده که بخشی از آنان در این هفته بوده است.

 وی با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در حوزه‌های عمرانی، صنعتی و خدماتی در شهرستان افزود: در هفته دولت پروژه‌هایی در حوزه مسکن با اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومان، حوزه صنعت با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومان، حوزه راه اصلی با اعتبار ۳۲۴ هزار میلیارد تومان، حوزه آبفا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان، حوزه برق با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، حوزه گاز با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان و دیگر حوزه‌ها نیز ۱۹۶ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند.

بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان نیز در جلسه شورای اداری سیرجان ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان دو دولتمرد مکتبی و انقلابی مسیر خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت را پیش روی همه دولتمردان قرار داده‌اند و امروز خدمتگزاران مردم در دولت سیزدهم تمام توان و ظرفیت خود را در راستای گام برداشتن در مسیر شهیدان رجایی و باهنر که گره‌گشایی از مشکلات مردم و توسعه کشور در همه بخش‌ها است به‌کار بسته‌اند.

 وی افزود: بهره‌برداری از طرح اضطراری تامین آب شهر سیرجان که طرحی بسیار مهم و زیربنایی است، نشان می‌دهد که گام‌های استواری در مسیر پیشرفت در این شهرستان برداشته شده است.

بیگ‌زاده گفت: طرح افتتاحی استان کرمان در هفته دولت یک هزار و ۱۲۳ پروژه با هزینه‌کرد بیش از ۲۷ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ۲۳۰ پروژه آن سهم شهرستان سیرجان بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان عنوان کرد: سیرجان در مسیر پیشرفت و توسعه شتابان است و این شهرستان نقش مهمی درسرمایه‌گذاری و اشتغال دارد.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476799

مهمترین اخبار ایران و جهان: