نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 18:38

۵۷.۲ درصد از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به شیوه‌های آبیاری نوین مجهز است

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۷.۲ درصد از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به شیوه‌های آبیاری نوین مجهز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامرضا ذاکری عصر امروز در جلسه ستاد آبیاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان با تجهیز ۵۷.۲ درصد از اراضی کشاورزی به سیستم‌های آبیاری نوین رتبه دوم کشوری را ازآن خود کرده است، گفت: میزان سطوح اراضی کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری در کشور ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۱۷۰ هکتار و در استان به ۶۹ هزار و ۴۶۶ هکتار است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبار مصوب استان در بخش آب و خاک از اعتبارات سال جاری با احتساب نقد و اسناد خزانه با سررسید ۱۴۰۲، ۴۲ میلیارد ۶۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که تاکنون ۸۲ درصد مبلغ مصوب معادل ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: کسب اعتبارات جدید میزان سطوح اراضی تجهیز شده به سامانه‌های آبیاری نوین در سال جاری را به ۷۳۰ هکتار رسانده است.

ذاکری اظهار کرد: کمک‌های بلاعوض در تجهیز اراضی کشاورزی به ازای اجرای هر هکتار بصورت بارانی ۴۰ میلیون تومان، موضعی ۵۴ میلیون تومان، کم فشار ۱۹ میلیون تومان و ماشین‌های آبیاری ۴۵ میلیون تومان است.

 وی ادامه داد: دلیل موفقیت استان در تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به این مقوله بوده است که موجب سود کشاورزان نیز شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 948299

مهمترین اخبار ایران و جهان: