نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 09:32

بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در استان سمنان ایجاد می‌شود

استاندار سمنان گفت: با اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن، بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی جدید در این استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در جریان برپایی کاروان خدمت و دیدار مردمی در شهرستان سرخه اظهار کرد: اقدام نابخردانه اخیر پارلمان اروپا، در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران متولد انقلاب و متعلق به همه ملت‌های آزاده است و ما قدردان تلاش و اقدامات ارزشمند این نهاد انقلابی هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه سیاست دولت آیت‌الله رئیسی، مردمی، جهادی و در کنار مردم بودن است، ادامه داد: امروز وقت و زمان دولتمردان آیت‌الله رئیسی، متعلق به تمام مردم است.

هاشمی بیان کرد: ۸۳ درصد از مصوبات سفرهای شهرستانی، استاندار سمنان و مدیران کل استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۵ ماه گذشته، اتفاقات بسیار خوبی در استان سمنان رخ داده است، افزود: از همه ائمه جمعه استان و به‌ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی، نماینده مقام معظم رهبری در استان به‌صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار سمنان گفت: از مجموع ۱۴۸ واحد ۱۰۰ درصد تعطیل استان سمنان، تاکنون بیش از ۷۰ واحد راه‌اندازی شد و حدود یک‌هزار و ۷۰۰ نفر به‌طور مجدد جذب کار شدند.

هاشمی عنوان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، تاکنون به بیش از ۱۰ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از محل طرح ملی جهش تولید مسکن در استان سمنان بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی جدید ایجاد خواهد شد.

استاندار سمنان تأکید کرد: از تعداد ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کننده در سامانه جهش مسکن ملی در شهرستان سرخه تعداد ۲۹۱ نفر واجد شرایط بوده‌اند که تاکنون به ۶۳ نفر زمین واگذار شده است.

هاشمی افزود: تأکید آیت‌الله رئیسی، پرداخت یک درصد حق معادن به روستاهای مجاور همان معادن است که بر این اساس و با وجود ۹۰ نوع کانی و ۴۰ واحد معدنی در شهرستان سرخه، به‌زودی یک درصد حق معادن واریز خواهد شد.

وی بیان کرد: ۱۱ میلیارد تومان از محل خسارات ناشی از آلایندگی شرکت‌های تولیدی و صنعتی به حساب شهرداری سرخه واریز شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در گام نخست همه ما وظیفه داریم تا از سلامت مردم این استان مراقبت کنیم، گفت: اولویت به‌کارگیری نیروی کارگری در واحدهای صنعتی باید نیروی کار همان شهرستان باشد.

هاشمی با تأکید بر اینکه شخصاً هیچ تعصبی نسبت به هیچ یک از نقاط جغرافیایی استان سمنان ندارم، اضافه کرد: موضوعات و دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی امام جمعه محترم سرخه به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان با محوریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و همکاری تمامی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسؤولان، شاهد وحدت و انسجام هستیم.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 987655

مهمترین اخبار ایران و جهان: