نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 11:57

آموزش ۳ میلیون دانش‌آموز در شاد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمان آلودگی هوا که آموزش مجازی است، ۳ میلیون دانش‌آموز در شاد آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کشور نیکاراگوئه با ما مشترکات مهمی دارد. ما و کشور نیکاراگوئه در مبارزه با استکبار جهانی نقطه مشترک داریم و همین هم باعث شده است که بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم. توصیه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور این بود که با کشورهایی که در حوزه مقاومت در برابر استکبار جهانی هستند، ارتباط خوبی داشته باشید. این تحریم‌های ظالمانه باعث رشد در کشور ما شده است. در حوزه زیرساختی از سرانه فضای آموزشی ۱.۵ متر به بیش از ۵ متر رسیدیم. 

وی ادامه داد: در ریشه‌کنی بی‌سوادی بین ۱۰ تا ۴۹ سال از ۴۷ سال به ۹۷ درصد رسیدیم. دانش‌آموزان ما در جهان در المپیادهای جهانی رتبه‌های برتر جهانی دارند و ۲۰ مدال طلا توانستند کسب کنند. 

نوری افزود: خوشحالم در کشور نیکاراگوئه وزیر جوانان و خانواده دارند و از اینکه تحول در برنامه تحول در آموزش و پرورش را شروع کردند جای خوشحالی دارد. اصلاحات با شعار یک وزارتخانه در جامعه شروع شده است و ۴ درصد تولید ناخالص داخلی را به آن اختصاص دارند و برنامه درسی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارند.  تقویت مهارت‌های زندگی مثل آشپزی و اجباری کردن آموزش در دوره ابتدایی را در دستور کار خود قرار دادند. 

وی اضافه کرد: ما ظرفیت خوبی برای همکاری داریم. با توجه به مطالعه‌ای که داشتم بحث ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل است و چون برای این نهضت سواد آموزی ایجاد شده است و کارنامه موفقی در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال داریم. 

وی ادامه داد: همچنین بحث المپیادهای دانش‌آموزی با توجه به رتبه های جهانی از سال ۱۳۶۴ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه همکاری داریم. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه شما دیدم در زمان ویروس کرونا، آموزش سیار الکترونیک بین مدارس داشتید، ما شبکه یادگیری ویژه دانش‌آموزان بسسار قدرتمند با موتور جستجوی خودش که می‌توانیم انتقال تجربه دهیم.

وی افزود: ۳ میلیون نفر در شرایط آلودگی هوا درشبکه یاد آموزش می‌بینند. یکی از ظرفیت‌های ما انجمن اولیا و مربیان است که قدمت بسیاری دارد و بحث آخر خیرین مدرسه‌ساز است که از سال ۱۳۷۷ شروع شده است که از هر دو کلاس درس، یک کلاس را خیرین بدون هیچ چشم داشتی می‌سازند. ان‌شاءالله در این زمینه همکاری داشته باشیم 

این خبر در حال تکمیل است 

منبع: فارس
شناسه خبر: 987899

مهمترین اخبار ایران و جهان: