نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 14:31

قدرت منطقه ای ملت ایران دستاورد خون حاج قاسم است

شهرکرد_ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز قدرت منطقه ای ملت ایران افزایش پیدا کرده و این دستاورد خون مطهر شهیدحاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر سه شنبه در آئین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در بین مردم چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: همیشه یک سوال مطرح است که چرا علی رغم آنکه ملت ایران در انقلاب اسلامی به دنبال گسترش صلح، عدالت و آزادی بوده از سوی نظام سلطه مورد تهاجم واقع شده است؟

وی تصریح کرد: کشور ما از دوره رضاخان تا پایان دوره رژیم پهلوی در اختیار آمریکا خون خوار بود، انقلاب اسلامی سرآغاز و سرفصل جدید در تاریخ ایران و دوره جدید در تاریخ بشریت شد.

سلیمانی ادامه داد: ما تا قبل از انقلاب شرایط بدی داشته‌ایم به صورتی که انگلیس طمع کار در کشور ما پادشاه را تعیین کرده بود، در واقع رژیم پهلوی دست نشانده انگلیس بود.

وی اذعان داشت: رضا خان در دورانی که حکومت را در دست داشت در مواجه با قیام‌های داخلی که از سوی عشایر و آزادی خواهان در مقابل حکومت قد علم کرده بودندف ایستاد.

سلیمانی با اشاره به اینکه رضا خان فردی بود که یک فهرست طولانی از بزرگان را به شهادت رسانده بود بیان داشت: رضا خان کسی بود که در قتل عام عشایر بختیاری دست داشت.

وی با اذعان بر اینکه رضاخان پایان حضور مردم و عشایر را در نیروی دفاعی کشور برنامه ریزی کرده بود بیان داشت: علی خان بختیاری در مقابله با حکومت رضا خان قیام کرد و هیچ گاه حکومت پهلوی را به رسمیت نشناخت.

سلیمانی با اشاره به اینکه خفت بارترین دوره، دوره رضا شاه بود گفت: دوره دفاع مقدس و فداکاری‌های حاج قاسم هیچگاه قابل قیاس با دوره پهلوی نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران در لبیک به رهبر به میدان نبرد شتافتند و نظام مقدس را شکل دادند.

سلیمانی یادآور شد: به تعداد رزمندگانی که در جبهه هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا می‌کردند، تفنگ نبود و با یک سلاح ابتدایی در مقابل یک ارتش و یک هوا نیروز پیشرفته ایستادگی کرد.

وی تشریح کرد: ملت عاشورایی ایران، با دست خالی و با فرهنگ عاشورا توسط ولایت فقیه مقابل جانایتکاران ایستاد و توانست یک پیروزی مطلق را برای ملت ایران رقم بزد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه یک پیروزی بزرگ در سایه دستاوردهای انقلاب به دست آورده بود گفت: در ملت ایران دو اتفاق بزرگ رقم خورد و بر اساس بعضی از تئوری‌ها از زیر سلطه آمریکا خارج شده و مفهوم قدرت تغییر پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در دوران انقلاب اسلامی و محرم سال ۵۷ امام راحل این ماه را پیروزی خون بر شمشیر اعلام کرده بود و ملت ایران سرزمین خود را از آمریکایی‌ها بازپس و در اختیار خود قرار داده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید سلیمانی توانسته با تاسی مکتب انقلاب اسلامی که در دوران دفاع مقدس و توسط مردم خلق شده بود و یک ارتش اسلامی که توسط لبنانی‌ها، سوریه‌ای ها، عراقی‌ها، افغانستان یها، پاکستانی‌ها، آذربایجانی‌ها و ملت ایران و سایر نیروهای داوطلب را از کشورهای مسلمان می‌آمدند و سهم نقش می‌گرفتند، جبهه مقاومت را نیز شکل داد.

سلیمانی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در سایه شکل گیری ارتش مقاومت نتوانست حتی اندیشه پیر در محدوده خود حفظ کند و آن را بر روی نقشه‌های کاغذی بیاورد، او برای حفظ امنیت خود در درون شهرهای خود دیوار ایجاد کرد.

وی بیان داشت: امروز شاهد آن هستیم که بیش از ۳ هزار موشک توسط فلسطینی‌ها به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند و نفرات و فرماندهان این رژیم کودک کش به هلاکت برسند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران یک ملتی است که مورد تحسین است و تن به ذلت و حقارت نداده است گفت: آمریکایی‌ها که هزینه کردند تا به پیروزی برسند اما ما شاهد خروجشان از عراق بودیم.

وی با بیان اینکه قدرت در حال انحلال است گفت: در حال حاضر آسیا محور قدرت گیری در سطح جهانی است، ملت ایران درپیشاپیش همه ملت‌های مسلمان است.

سلیمانی با اشاره به اینکه از آنجایی که تمدن غرب گفتمان جذاب برای بشریت ندارد گفت: ایران قوی در دوران دفاع مقدس به قدرت منطقه‌ای دست پیدا کرد و در نظم نوین به یک قدرت جهانی تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران یک ملت با بصیرت، آگاه، افتخار آفرین و هوشمند بود، حفظ شده و ارتقا نیز پیدا خواهد کرد در واقع ولایت فقیه این هوشمندی را افزایش داده است.

سلیمانی با اذعان بر اینکه ما از نقشه غربی‌ها خبر داشته و داریم گفت: غربی‌ها در مقابل ملت ایران زانو می‌زنند.

وی یادآور شد: امروز قدرت منطقه‌ای ملت ایران افزایش پیدا کرده و این دستاورد خون مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی است.

سلیمانی بیان داشت: تمام طرح‌های آمریکا و فتنه‌ها با حضور ملت ایران و فداکاری و هدایت‌های رهبر انقلاب، شکست خورد، پیروزی‌های ملت ایران تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اسلام سنگر کلیدی جهان را فتح خواهد کرد گفت: در چند سال آینده چیزی به نام رژیم اسرائیل وجود نخواهد داشت و پیروزی‌های بزرگ تحقق خواهد یافت.

سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه از بین بردن رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین هدف گام دوم انقلاب است گفت: با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت از بین بردن رژیم صهیونیستی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 952355

مهمترین اخبار ایران و جهان: