نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 10:25

فجر 44| مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی و رهایی از سلطه استکبار بود

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی است و به نوعی می‌توان گفت ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است که به شرق و غرب وابستگی ندارد.

ابراهیم شعرا در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های متعدد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی برگ جدیدی در سرنوشت ایران رقم زد.

وی ادامه داد: در عرصه اجتماعی مشارکت در سرنوشت عمومی، حضور در انتخابات، ایجاد قوانین و توجه به خواسته ها و نیازهای عمومی، تشکیل خانواده و ازدواج، حمایت از محرومان و افرادی که از لحاظ معیشتی در مضیقه بودند با تشکیل کمیته امداد، همچنین در بعد فرهنگی ارتقاء سواد اجتماعی و اجرای دستورات دینی و شرع اسلام در کشور رواج یافت.

مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است

شعرا با اشاره به استقلال سیاسی کشور پس از شکل گیری انقلاب بیان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی بود و به نوعی می‌توان گفت ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است که به شرق و غرب وابستگی ندارد; همچنین در عرصه انتخابات، از خبرگان رهبری تا شوراهای شهر و روستا تصمیم گیری با مردم است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس افزود: در زمینه دیپلماسی نیز اقتدار ایران در سطح کشورهای منطقه و حمایت از مستضعفان و کشورهای مسلمانانی که تحت سلطه استکبار هستند، از دستاوردهای دیپلماتیک به شمار می‌رود.

وی به تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل جدید پرداخت و اظهار داشت: تشکیل اجتماع اسلامی و حاکمیت قوانین اسلام یکی از ارکان انقلاب بود.

شعرا اضافه کرد: قبل از انقلاب منکرات به صورت علنی رایج بود که این روند با اعتقادات مردم سازگاری نداشت و پس از انقلاب، منکرات حذف و دستورات شرعی حاکم شد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در زمان شاه در همه عرصه ها وابسته بودیم و بیش از 30 هزار آمریکایی در امور مختلف تصمیم گیرنده بودند و ارتشبدهای شاه، قدرت تصمیم گیری نداشتند.

وی افزود: به لحاظ اقتصادی نیز صنایع ما خارج میشد، مهندسان ما برای ساخت و تولید، اراده و تسهیلاتی نداشتند و در حد یک اپراتور عمل می‌کردند اما پس از انقلاب، جوانان به استقلال رسیدند و مهمترین تاسیسات صنعتی را ایجاد کرده و به صدور صنعت تکنولوژی نیز می پردازد.

شعرا به حضور جوانان و بانوان در عرصه های تصمیم گیری و مدیریتی اشاره کرد و گفت: حضور جوانان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پزشکی در  سطح بالای کشور وجود دارد و جوانان و نخبگان جهت قانون‌گذاری در مجلس حضور دارند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس خاطرنشان کرد: برای قانون‌گذاری ۲۱ درصد بانوان متقاضی بودند، ۲۷ درصد مدرسان دانشگاهی از بانوان هستند، نسبت حضور زنان در کنکور ۵۲ درصد و بیش از مردان است، همچنین در حوزه بهداشت و درمان و حوزه قضایی نیز زنان حضور چشمگیری دارند.
 
شعر اظهار داشت: بعد از انقلاب، اسلامیت و جمهوریت حاکم شد و کارگزاران نظام موفق شدند آرمانهای امام راحل را جاری کنند.

وی تصریح کرد: مردم در شرایط کنونی به القائات دشمن توجه نکنند چرا که دشمن از اقتدار ایران اسلامی در هراس است و برای مقابله با پیشرفت کشورمان، برنامه‌های مذبوحانه‌ای جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیاده می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014411

مهمترین اخبار ایران و جهان: