نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 16:42

یک زیارت کوتاه تا بهشت

روزی که حرم به خون کشیده شد و صدای آه و اشهد افراد به عرش رسید هر کس به گوشه‌ای از آن مأمن پناه برده بود اما انگار که دیگر هیچ نقطه امنی وجود نداشت.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بی محابا، بی رحمانه، بدون تأمل و تعلل شلیک میشد؛ چشمان ضارب نه راستین دو ساله را دید و نه آرتین ۵ ساله را، نه علی اصغر ۷ ساله را و نه محمد جواد ۱۶ ساله را، نه خانواده چشم به راه نخبه جوان را و نه خانواده چشم‌ به‌ راه مهربان و کهنه خادم این تبار را.

 بی محابا میزد و پشت هم داغی ابدی بود که بر دل خانواده ها می نشست؛ مهره داعشی، ماشه را به امید تفرقه افکنی کشید و با هدف ضربه زدن به نظام و حکومتی که متعلق و وابسته به صاحب الزمان(عج) است شروع به شلیک کرد اما آگاه نبود که راه ما چیزی است که رهبرمان به آن اشاره کرد و گفت «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود»

مگر نبود تشییع بی سابقه سردار ما و مگر نبود تشییع کم‌سابقه همین شهدای حرم ما؟

این نشان از آن دارد که ملت ما با این بادها نلرزیده و زمین‌گیر نخواهند شد بلکه ملت ما هوشیارتر شده و در هر شرایطی تمام قد پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند.

 در ادامه باید گفت که طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطع و خردمندانه با عوامل این خیانت باید یادآور شد که نه تنها ملت ما بر اثر ظلم زمین گیر نمی شوند بلکه زیر بار آن نخواهند رفت و آن را بی‌جواب نیز نخواهند گذاشت.

آن شب در دریای خونی که به راه افتاده بود خون پدری در کنار دیگر خون ها در جریان بود که تازه فرزندش را پس از ۷ ساعت انتظار در پشت درب اتاق عمل تحویل و به آی سی یو انتقال داده بودند.

 این پدر و مادر خوشحال از اینکه امامزاده و صاحب این شهر میهمانانش را ناامید نکرده و صدای حاجت و التماس های آنان برای کسب سلامتی دختر جوانش آن را شنیده بلافاصله جهت ادای احترام، تشکر و قدردانی خود را به حرم می رسانند.

شکرالله کشاورز فرهنگی بازنشسته، اهل شهرستان یاسوج و از مجروحین حادثه تروریستی شاهچراغ است و در خصوص آن شب خونین حرم در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار می‌کند: دخترم مبتلا به بیماری توده پانکراس بوده و یک هفته بود که برای عمل به شیراز آمده بودیم تا اینکه بیمارستان پیوند اعضای حضرت علی اصغر چهارم آبان را به عنوان روز عمل به ما اعلام کرد.

وی گفت: در این یک هفته حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پناهگاه من و همسرم شده بود تا شفای دختر جوان مان را از آقا بگیریم.

کشاورز افزود: روز پیش از عمل دخترم با حضرت عهد بسته بودم که اگر بنا است دخترم بهبودی خود را به دست نیاورد و یک نفر در این میان قرار است جانی دهد پس جان من را بستاند و در عوض حال او را خوب کند.

مجروح حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیه السلام) گفت: بالاخره روز عمل فرا رسید و دخترکم از ساعت ۹ صبح که پا در اتاق گذاشت تا ساعت ۴ عصر تحت عمل جراحی بود.

کشاورز اضافه کرد: وقتی در باز شد دکتر پس از ۷ ساعت جانکاهی که بر ما گذشت، بیرون آمد و خبر عمل موفقیت آمیز دخترم را به ما داد بلافاصله همراه با همسرم خودمان را جهت دست بوسی به حرم آقا رساندیم.

وی با بیان اینکه ساعت ۴:۳۰ به حرم رسیدیم در ادامه عنوان کرد: پس از اینکه در حوض وسط صحن وضو گرفتم به داخل حرم و در کنار ضریح رفتم، پس از خواندن چند رکعت نماز حاجت و شکر مشغول قرائت قرآن شدم.

این فرهنگی بازنشسته گفت: چون مسافر بودم و نمازم شکسته برای نماز جماعت به شبستان نرفتم و تصمیم گرفتم در کنار ضریح نماز مغرب و عشایم را بخوانم.

 کشاورز افزود: داشتم برای خواندن نماز آماده میشدم که صدای شلیک را شنیدم و به بیرون دویدم اما مردم هراسان داشتند به سمت ضریح می‌آمدند.

وی اضافه کرد: هر کس به گوشه‌ای پناه می‌برد و من نیز در گوشه‌ای پنهان شدم اما ضارب که انگار تمامی قسمت های حرم را بلد بود و از قبل نقاطی که امکان پنهان شدن زائران وجود داشت را شناسایی کرده بود، به سمت ما آمد و شروع به شلیک کرد و من و چند زن و مرد دیگر مجروح شدیم.

مجروح حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیه السلام) با بیان اینکه آن شب در حرم قیامتی به پا بود، گفت: انتقام خون های به ناحق ریخته شده باید گرفته شود تا آبی بر آتش دل داغداران این حادثه ناجوانمردانه باشد.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) فرمودند: این قضیّه «حادثه تروریستی حرم مطهر» را هم نباید بگذارند فراموش بشود. البتّه فراموش نمیشود، امّا بایستی دستگاه‌های فرهنگی ما، دستگاه‌های رسانه‌ای ما، عناصر هنری ما، این قضیّه را مثل قضیّه‌ عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، ترسیم کنند، آیندگان بفهمند. ما در این زمینه‌ها کوتاهی داریم؛ ما در قضیّه‌ی رسانه و تبلیغ و ترسیم واقعیّات کوتاهی داریم.

به همین منظور خبرگزاری فارس وظیفه خود می‌داند تا طبق رسالت خود و فرامین رهبر معظم انقلاب حقایق این واقعه شوم را از جنبه های مختلف بررسی و منعکس کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 938611

مهمترین اخبار ایران و جهان: