نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 17:44

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی در ورامین توسط بنیاد برکت/ بهره‌برداری از هزار طرح اشتغال‌زایی

مجری بنیاد برکت استان تهران گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۱۰۰۰ طرح اشتغال‌زایی با حمایت بنیاد برکت در ۳۰ روستا در شهرستان ورامین به بهره‌برداری رسیده است. همچنین بیش از 2 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مریم نظری مجری بنیاد برکت استان تهران در بازدید از روستای رستم آباد شهرستان ورامین با بیان اینکه توانمندسازی کارآفرینان با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اصلی بنیاد برکت است، اظهار کرد: از سال ۹۹ تاکنون ۱۰۰۰ طرح اشتغال‌زایی با حمایت بنیاد برکت در ۳۰ روستا در شهرستان ورامین به بهره‌برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: بیش از 2هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان ورامین ایجاد شده که اعتبارات اختصاص یافته تاکنون بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مجری بنیاد برکت استان تهران افزود: یکی دیگر از اهداف بنیاد برکت علاوه بر اشتغال‌زایی در روستاها، بازگرداندن جوانان و خانواده‌های مهاجرت کرده به شهرها است که در حاشیه شهرها ساکن شده‌اند.

نظری یادآور شد: مشاغل برکت در روستای رستم‌آباد ورامین باعث بازگشت مردم مهاجر به روستا شده و نرخ بیکاری در این روستا را نیز به صفر رسانده است.

مجری بنیاد برکت استان تهران خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که با حمایت بنیاد برکت با حضور تیم تسهیل‌گری در روستاها انجام شده شامل دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، گلخانه‌ها، کارگاه تولید گلاب و عرقیجات، محصولات خانگی، قالیبافی، خیاطی، چرم دوزی وسایر صنایع دستی، مشاغل فنی وخدماتی بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017199

مهمترین اخبار ایران و جهان: