نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 20:47

ارفاق قانونی ۳۹۳ زندانی در خوزستان/ آزادی تعدادی از محکومان زن به مناسبت میلاد فاطمه زهرا(س)

خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) ۳۹۳ نفر از زندانیان خوزستان مشمول ارفاقات قانونی شدند.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پیرو تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان واجدشرایط، در ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ۳۹۳ نفر از زندانیان مشمول این ارفاقات شدند.

رئیس کل دادگستری خوزستان یادآور شد: در شورای قضایی اخیر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و با رصد پرونده‌ مددجویان ندامتگاه‌های استان خوزستان، طی هفته گذشته به ۱۷۹ نفر از زندانیان مرخصی اعطا شد و ۴۱ نفر از آنان با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

وی گفت: در همین مدت، ۴۷ نفر از زندانیان مشمول تقلیل و تخفیف مجازات و ۹ نفر نیز مشمول آزادی مشروط و تعلیق مجازات شدند.

دهقانی با بیان این که در همین ایام ۱۱ نفر نیز مشمول استفاده از پابند الکترونیکی شدند، افزود: برای ۴۵ نفر از آنان نیز فرصت استفاده از رأی باز فراهم شده است.

با بیان اینکه تعداد دیگری از زندانیان نیز از سایر ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند، ادامه داد: همچنین در هفته اخیر شش نفر از محکومان زن بند نسوان استان خوزستان، با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد و سه نفر آنان نیز مشمول مرخصی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی جمعیت کیفری یکی از اقدامات دادگستری استان خوزستان در عمل به سند تحول قضایی است و در همین راستا قضات استان به صورت مستمر در زندان‌ها حضور یافته و وضعیت مددجویان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 981311

مهمترین اخبار ایران و جهان: