نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 16:08

مطالعه عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در ۴۳ درصد از مساحت اردبیل

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری تاکنون در ۱۷۸ هزار و ۴۰۵ هکتار معادل ۴۳ درصد از مساحت اردبیل به صورت تفصیلی و اجرایی مطالعه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری تاکنون در سه حوضه بالهارود، سفید رود و ارس در سطح ۱۷۸ هزار و ۴۰۵ هکتار معادل ۴۳ درصد از مساحت اردبیل به صورت تفصیلی و اجرایی مطالعه شده است.

وی با بیان اینکه همچنین تاکنون ۸۵۵ مورد بندهای سنگی و ملاتی و گابیونی هم در استان اجرا شده است، گفت: پنج طرح آبخیزداری با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال در این استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های سرعین، خلخال، اصلاندوز و نیر در مساحت یک هزار و ۳۰۰ هکتار با حجم پنج هزار و ۶۲۸ مترمکعب اجرا شده که در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با نگاه تحول‌گرایانه و نگرش توسعه‌گرایانه سعی می‌کند برنامه‌های مختلفی را در این حوزه اجرایی و عملیاتی کند.

وی افزود: طرح‌های پیشران توسعه در حوزه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسایش خاک، تأخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مراتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015199

مهمترین اخبار ایران و جهان: