نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 13:13

سرعت تحقق مصوبات حوزه سلامت سفر دولت به کرمانشاه ستودنی است

کرمانشاه- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح۳۳ طرح حوزه بهداشت در دهه فجر، گفت: سرعت تحقق مصوبات حوزه سلامت سفر دولت به کرمانشاه ستودنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های استان کرمانشاه که از طریق برگزاری ویدئو کنفراس صورت گرفت، اظهار کرد: با وجود اینکه زمان کوتاهی از سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه می‌گذرد اما میزان تحقق بخش زیادی از مصوبات این سفر در حوزه درمان تا به امروز ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه سایر حوزه‌ها نیز با سرعت و دقت بالا در جهت تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور باید تلاش شود، افزود: با تلاش مسئولان استانی و رویکرد جهادی در جهت مرتفع کردن مشکلات موجود در استان باید اقدامات لازم انجام گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در استان کرمانشاه برخی شاخص‌ها در مقایسه با متوسط کشوری فاصله زیادی دارد که با همکاری و همت تمامی مسئولان در جهت نزدیک شدن به شاخص‌های متوسط کشوری تلاش شود.

مرتضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری استان کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبا معرفی کرده‌اند، تاکید کرد: استان کرمانشاه تجمعی از خوبی‌ها است که برای زدودن غبار محرومیت از چهره این استان به همتی همه جانبه نیازمند است.

وی خاطر نشان کرد: پیش از سال ۱۳۵۷ متوسط عمر و امید به زندگی ۵۷ سال بود که امروز به بالاتر از ۷۷ سال رسیده، پیشرفت در حوزه درمان شامل تجهیزات بیمارستانی، وجود پزشکان مجرب و ارائه خدمات در حوزه عمل‌های جراحی قلب و مغز و وجود پیشرفت‌های قابل ملاحظه پس از وقوع انقلاب اسلامی از برکات این انقلاب است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی توانسته در حوزه بهداشت و پیشگیری بیمارهای واگیردار به خوبی عمل کند، گفت: امروز در دورترین نقاط کشور نیز ارائه خدمات درمانی با ارزان‌ترین قیمت در حال انجام است و هم اکنون ۴۵ میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه امروز زمینه برای ارائه خدمات و بیمه شدن برای تمامی مردم فراهم است، ادامه داد: علاوه بر تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی دیگر بیمه‌ها شامل بیمه سلامت و لشکری مازاد بر بیمه تأمین اجتماعی باقی جمعیت کشور را مورد حمایت قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: طبق آمار ارائه شده بیمارستان امام رضا (ع) سالانه شاهد مراجعه ۲۰۰ بیمار خارجی جهت انجام عمل‌های قلب، مغز و کلیوی بوده و همچنین استان کرمانشاه به دلیل خدمات فوق تخصصی در غرب کشور همواره در تمامی حوزه‌های درمانی مورد مراجعه استان‌های همجوار و غرب کشور قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ۱۵۰ طرح توسعه و تکمیلی بهداشت و درمان مصوب شد که امروز ۳۳ طرح آن افتتاح و امیدواریم باقی طرح‌ها نیز به زود در این حوزه به بهره‌برداری برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014855

مهمترین اخبار ایران و جهان: