نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 00:11

افتتاح پردیس سینمایی قرچک/ نقش مهم سینما در انتقال فرهنگ و هنر

شهردار قرچک گفت: پردیس سینمایی شهرستان قرچک با سه سالن مجزا قابلیت پخش همزمان فیلم ها را دارد و در جشنواره فیلم فجر رسماً شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، محسن خرمی شریف شهردار قرچک در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی شهرداری قرچک اظهار کرد: خوشحالیم که امروز در افتتاح جشنواره فیلم فجر و اکران فیلم در پردیس سینمایی قرار داریم، این افتتاح مزین شده با جشنواره فیلم فجر، افتتاح این سینما از مطالبات همیشگی مردم بوده که به ثمر نشسته است.

شریف با بیان آنکه پردیس سینمایی شهرستان قرچک با سه سالن مجزا قابلیت پخش همزمان فیلم‌ها را دارد و در جشنواره پیشرو رسماً شروع به کار خواهد کرد، افزود: ساخت این سینما بسیار سنگین بوده است ولی با پیگیری‌هایی که صورت گرفت ساخت این سینما انجام شد.

شهردار قرچک در ادامه خاطرنشان کرد: سینما جزو مطالبات به حق و چندین و چند ساله مردم قرچک بوده، بسیار خرسندیم که این افتتاح و پخش فیلم‌های فجر انجام شد.

حسین نوش آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار کرد: پروژه پردیس سینمایی شهرداری قرچک یک پروژه جهادی و انقلابی بود که در کمترین مدت زمان شروع و به پایان رسید، اگر همه پرژه‌ها به این صورت انجام شود در کشور مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: پردیس سینمایی قرچک یک پروژه جامع و کامل در جنوب شرق استان تهران است، امسال تعدادی از جشنواره فیلم فجر در قرچک به نمایش گذاشته خواهد شد.

نوش آبادی افزود: امروز سینمای ما در کشور رشد کرده است، ولی سینمای کشور با سینمای اسلامی فاصله دارد، در کشور با حاشیه‌های سینما رو برو هستیم، سینما باید واقعیت‌گو باشد، سینما باید حقیقت‌ها و دستاوردهای نظام را بازگو کند، باید فیلم و سینما را جزو ابزارهای فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دهیم، سینما نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ و هنر دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سینما مطالبه به حق بود، ولی دیر انجام شده است، در حال حاضر در قرچک سه سینما در کنار هم داریم و به صورت پردیس انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان اکران خواهد شد، در حوزه فرهنگ و ارشاد پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، ولی نیازمنده پیشرفت در حوزه فرهنگ هنر هستم تا که فرهنگی ایران اسلامی را انتقال دهیم.

وی گفت: با افتتاح پردیس سینمایی و سراهای محله شهرداری، سرانه فرهنگی شهرستان افزایش یافته است، از همه شهروندان دعوت می‌کنیم از فیلم‌های جشنواره فجر در پردیس سینمایی دیدن کنند.

سید محمود اسلامی، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان آنکه در کشور ۳۲۵ شهر بالای ۵ هزار جمعیت فاقد سینما می‌باشند، اظهار کرد: ایران اسلامی جزو‌ کشور های صاحب سینما است، ولی از نظر فرهنگی با کمبودهایی مواجه هستیم، در کشور ۷۰۰ سالن سینما وجود دارد که حداقل سالن سینما در کشور، ۳ هزار سینما است که کمبود داریم.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک نیز با بیان آنکه پیشرفت سریع این طرح از زمان کلنگ زنی تا افتتاح بسیار سریع بود، گفت: سینما نبایستی صرفا برای پخش فیلم‌های سینمایی باشد بلکه باید به یک نقطه‌ای برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان تبدیل شود که امیدواریم با همکاری ادارات مخصوصا شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی این موضوع محقق شود.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011511

مهمترین اخبار ایران و جهان: