نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 22:02

۱۱۷۶ تن انواع ماهیان استخوانی در مازندران صید شد

بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران میزان صید ماهیان استخوانی را تا پایان دی ماه هزار و ۱۷۶ تن ذکر کرد و از افزایش ۳۰ درصدی آن خبر داد.

قاسم کریم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد ۳۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در استان اظهار داشت: تاکنون بیش از هزار و ۱۷۶ تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است.

وی با اظهار اینکه ارزش اقتصادی میزان ۲۳۲ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰۴ درصدی داشته و تعداد پره کشی نیز رشد داشته است.

وی درباره ترکیب صید افزود: ۳۳ درصد ماهیان سفید، ۵۷ کفال و هشت کپور و دو درصد سایر گونه‌ها است که صید ماهی سفید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

کریم زاده با بیان اینکه رهاسازی سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌ها دلیل افزایش صید ماهی سفید است، افزود: همچنین با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی صید ماهی کفال نیز ۹۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران مناسب آب و هوا را دلیل افزایش صید و دریاروی بیان کرد و گفت: چهار هزار صیاد پره تا نیمه فروردین ماه به صید انواع ماهیان استخوانی مشغول خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996111

مهمترین اخبار ایران و جهان: