نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 13:40

انجام ۳۲۰ فقره آزمایش در حوزه بیماری‌های ویروسی آبزیان در چهارمحال و بختیاری

مدیر آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های ماهیان سردابی چهارمحال و بختیاری گفت: آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های ماهیان سردابی استان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۲۰ فقره آزمایش PCR در حوزه بیماری‌های ویروسی آبزیان انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیده استکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های بزرگ کشور نظیر کارون و زاینده‌رود است، دارای چشمه‌ها و رودخانه‌های کوچک و بزرگ بسیاری است که به عنوان قطب تولید آبزیان در کشور، پتانسیل بسیار زیادی برای تولید ماهی قزل‌آلا دارد. 

مدیر آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های ماهیان سردابی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود دستگاه‌های بسیار مدرن و جدید و استفاده از نیروهای متخصص در حوزه آبزیان، افزود: این آزمایشگاه آمادگی لازم را برای تشخیص سریع و دقیق بیماری‌های ویروسی، میکروبی و انگلی آبزیان دارد.

وی ادامه داد: مرکز تشخیص بیماری‌های ماهیان سردابی استان می‌‌تواند به عنوان یک مرجع مطمئن برای تشخیص صحیح و به موقع انواع بیماری‌های ماهیان سردابی در کشور عمل کند. 

استکی بیان کرد: آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های ماهیان سردابی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۲۰ فقره آزمایش PCR در حوزه بیماری‌های ویروسی آبزیان انجام داده است. 

مدیر آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های ماهیان سردابی استان در پایان افزود: کشت‌های تشخیصی بیماری‌های میکروبی آبزیان و بیماری‌های انگلی نیز در این آزمایشگاه انجام می‌شود. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 960255

مهمترین اخبار ایران و جهان: