نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 15:58

حجاب حریم اجتماع را از بی عفتی دور نگه می‌دارد

امام جمعه با تاکید بر اینکه حجاب حریم اجتماع را از بی عفتی و آلودگی‌های جنسی دور نگه می‌دارد، گفت: بی‌حجابی موجب می‌شود محیط اجتماع که محیط کار و تلاش است به محیطی برای ارضای خواسته‌های جنسی و امیال شهوانی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز حجاب و عفاف را از پایه‌های دین اسلام دانست و اظهار کرد: دستور رضاخان در هفدهم دی ماه سال ۱۳۱۴ برای کشف حجاب، جلوه اجرایی از اسلام زدایی و جایگزین کردن ارزش‌های لیبرالیستی بود که رسانه‌های نوین در حال تبلیغ این طرح برای نهادینه کردن آن در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه گسترش فساد و تباهی در میان جوانان و تغییر فرهنگ و قوانین حاکم بر زن و خانواده از مهم‌ترین محورهایی هستند که در این نبرد رسانه‌ای به آنها توجه شده است افزود: افسوس که خانواده‌ها در خواب هستند و متوجه این خطر خانمان سوز نبوده و هم مسئولین مربوطه زمانی خود را به خواب زده و هیچ اقدامی نکردند تا امروز به این وضع گرفتار شویم.

خطیب جمعه ساوه افزود: در اثر تبلیغات رسانه‌ای و ماهواره‌ای و غفلت خانواده‌ها و مسئولین امر هر روز شاهد پرپر شدن حیا و عفت جوانان خود هستیم و جوانان ما را سوق به ولنگاری و برهنگی می کنند و همه ساکت و راکت نشسته‌ایم.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه در حقیقت، اسلام با تشریع حکم حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک می‌کند گفت: اگر میان زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیبایی‌های خود را در مراء و منظر مردان قرار دهند این کار موجب تحریک تقاضاهای جنسی مردان شده و آرامش و امنیت را از زنان خواهند گرفت و ثانیاً حجاب روابط خانوادگی را تحکیم کرده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می نماید.

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: بدون تردید آزادی جنسی و بی حجابی زنان در جامعه، موجب سست شدن پایه‌های روابط خانوادگی خواهد شد.

 امام جمعه با تاکید بر اینکه حجاب حریم اجتماع را از بی عفتی و آلودگی‌های جنسی  نگه می‌دارد، خاطرنشان کرد:بی‌حجابی موجب می‌شود محیط اجتماع که محیط کار و تلاش است به محیطی برای ارضای خواسته‌های جنسی و امیال شهوانی تبدیل شود.

وی همچنین بر لزوم تاکید خانواده‌ها بر ازدواج آسان گفت و عنوان کرد: خانواده ها باید شرایط را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند و به دنبال خرج های آنچنانی و مراسمات آنچنانی نباشند چراکه برخی از این کارها اصلا لزومی ندارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید در تحکیم روابط زوجین فعال باشند، ادامه داد: طلاق بار منفی زیادی برای جامعه دارد و خانواده‌ها و بزرگان باید خود بعنوان شورای حل اختلاف مشکلات یک زوج را حل و فصل کنند. 

حجت الاسلام رحیمی گفت: ریشه طلاق را باید با کارهای فرهنگی و اخلاقی بخشکانیم و نگذاریم کار زوجین به دستگاه قضایی برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 958611

مهمترین اخبار ایران و جهان: