نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 22:48

مطالبه‌گری نماینده ولی فقیه در مازندران از وزیر آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار وزیر آموزش و پرورش مشکلات این حوزه را مطرح کرده و خواستار ورود وزیر به این مسائل شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از اقدامات اثرگذاری که مدیران استانی در زمان حضور وزراء باید پیگیر آن باشند، طرح مشکلات و چالش‌ها و دریافت اعتبارات مناسب است.

در دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه مدیرکل آموزش و پرورش به عنوان سخنران ابتدایی این مراسم فرصت صحبت پیدا کرد، آنچه که کمالی مطرح کرد بیشتر شبیه گزارش عملکرد و نمایش چهره گل و بلبلی از وضعیت آموزش و پرورش استان مازندران بوده است.

زمانی که صحبت به نماینده ولی فقیه در مازندران رسید، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی ابتدا خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که «ای کاش برخی چالش‌های که در حوزه آموزش و پرورش مازندران نیز وجود دارد را مطرح می‌کردید.»

موضوعی دیگر که نماینده ولی فقیه نسبت به آن نقد داشت؛ توسعه فضای آموزشی بخش خصوصی که در صحبت‌های کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به این موضوع به عنوان فرصت مطرح شده است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در این ارتباط، گفت: اگر در بخش خصوصی نیروی انسانی متعهد، دلسوز، انقلابی و متدین تریبت کردیم، می‌توانیم نسبت به مشارکت بخش خصوصی خرسند و خوشنود باشیم. 

وجود مدرسه دو شیفته در استان هم جز مطالبات نماینده ولی فقیه در مازندران بوده که این موضوع هم به اطلاع وزیر آموزش و پرورش رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از فعالیت مدرسه‌ای در ساری  با ۷۰۰ دانش آموز در دو شیفت، خواستار توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به این موضوع شد و گفت: در این زمینه انتظار توجه ویژه وزارتخانه نیاز است.

استاندار مازندران در این دیدار خواستار توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به ایجاد هنرستان کشاورزی شد.

به گزارش فارس، هشدار اولیه نماینده ولی فقیه در استان، اگرچه در این جلسه خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران بوده اما می‌تواند فصل‌الخطاب برای سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد که در زمان حضور وزراء بیشتر از آنکه وقت جلسه را  برای ارائه گزارش عملکرد اختصاص دهند، نیازمندی‌های استان را مطرح کنند و از ظرفیت حضور وزراء برای استان اندوخته‌ای به دست آورند.

اینکه آموزش و پرورش مازندران در جلسه پژوهشی رتبه اول را کسب کرد یا برگزاری جلسه پروژه مهر در آمل مورد تقدیر وزیر قرار گرفته دردی از مشکلات استان را حل نمی‌کند.

اما پیگیری برای رفع نیازمندی‌های اعتباری مدارس شبانه‌روزی، وجود مدارس تخریبی، وجود مدارس دو شیفته،کمبود معلمان در مناطق محروم و غیره مشکلات حوزه آموزشی استان است که انتظار بود مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با آسیب‌شناسی دقیق و طرح آن در حضور وزیر از این سفر امتیازی برای استان کسب کند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 939055

مهمترین اخبار ایران و جهان: