نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 10:32

کمک ۷ میلیارد ریالی خیرین برای آبرسانی به روستاهای شهرستان سربیشه

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از کمک هفت میلیارد ریالی خیرین برای آبرسانی به روستاهای کلاته «بلوچ و برقله» در شهرستان سربیشه از سال ۹۹ تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی در جلسه بررسی طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان سربیشه که با حضور معاون استاندار برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی نذر آب در مناطق محروم خراسان جنوبی، اظهار داشت: این طرح در سه محور تأمین آب شرب پایدار، توزیع اقلام معیشتی و کمک‌های سلامت در قالب اعزام پزشکان متخصص به مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح نذر آب سه طی سال ۹۹ مقرر شده بود روستاهای کلاته بلوچ و بَرقُله در شهرستان سربیشه آبرسانی شوند، افزود: هزینه اجرای این طرح یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا کنون در این خصوص اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیرین تأمین شده است، گفت: این پروژه پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و تنها حفاری پنج کیلومتر مسیر سنگلاخی به این روستاها باقی مانده است.

وی ادامه داد: مقرر شده است با مشارکت دیگر شرکت‌های دولتی این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967055

مهمترین اخبار ایران و جهان: