نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 11:41

بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی سیاهکل و رودبار

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، محورهای کوهستانی در شهرستان‌های سیاهکل و رودبار با بارش شدید برف مواجهند اما این بارش ها در پنج محور مواصلاتی بزرگ استان متوقف شده است.

غلامعلی نیکفهم خوب روان ملاسرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تشریح آخرین خرین وضعیت جوی و ترافیکی در راه های مواصلاتی استان، اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی سیاهکل - دیلمان با حداکثر ارتفاع برف ۴۵ سانتی‌متر و رودبار - حشمت آباد با حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتی‌متر هستیم.

وی با بیان اینکه پنج محور مواصلاتی استان نیز با بارش خفیف برف مواجه هستند، افزود: محور پونل - خلخال با حداکثر ارتفاع برف ۸۰ سانتی‌متر، محور رودسر - لات محله با حداکثر ارتفاع برف ۳۰ سانتی‌متر، محور شوک - ملکوت با حداکثر ارتفاع برف ۱۰ سانتی‌متر، محور  بلوردکان - خصیب دشت با حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتی‌متر و محور بهارستان - آقچای با حداکثر ارتفاع برف ۴۵ سانتی‌متر روبرو هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از توقف بارش برف در پنج محور مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: محور اسالم - خلخال که حداکثر ارتفاع برف در آن به ۱۰۰ سانتی‌متر می‌رسد، محور ماسال - گیلوان که حداکثر ارتفاع برف در آن به ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد، محور فومن - ماسوله که حداکثر ارتفاع برف در آن به ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد،  محور شفت - امامزاده ابراهیم-امامزاده اسحاق که حداکثر ارتفاع برف در آن‌ها به ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد و همچنین محور قوشه لانه - کلیشم که حداکثر ارتفاع برف در آن به ۵ سانتی‌متر می‌رسد، شاهد توقف در بارش‌ها هستیم.

نیکفهم با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی در مرز استان های همجوار نیز بیان کرد:  در گردنه الماس در محور اسالم-خلخال بارش برف متوقف شده اما ارتفاع برف به ۱۰۰ سانتی‌متر می‌رسد، در گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل بارش برف متوقف شده منتها ارتفاع برف تا  ۶۰ سانتی‌متر است و همچنین در گردنه کوهین در محور رشت-قزوین نیز شاهد بارش خفیف برف هستیم درحالیکه ارتفاع برف در آن محور به ۱۰ سانتی‌متر رسیده‌اید.

به گفته وی، همچنان محورهای مواصلاتی شهرستان های رودبار، سیاهکل، انزلی و آستارا نیز با بارش برف و مابقی محورهای مواصلاتی استان نیز بارانی هستند.

آنطور که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفته، ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است منتها رانندکان باید برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 967399

مهمترین اخبار ایران و جهان: