نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 18:49

توسعه بخش کشاورزی برای ایجاد امنیت پایدار در اولویت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حرکت به سمت کشاورزی مدرن در استان نیازمند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است چراکه نیاز جامعه امروز می‌طلبد که از کشاورزی سنتی فاصله گرفته و برای بازدهی بهتر در تولید محصولات کشاورزی، به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای رسیدن به تولید و صادرات مطلوب محصولات کشاورزی در استان نیازمند ورود فناوری و نوآوری به این حوزه هستیم و امیدواریم با حمایت از ایده‌های خلاقانه در این بخش و تجاری‌سازی آنها بتوانیم به این مهم دست یابیم و شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی استان باشیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های کشور با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، تنوع آب و هوایی و خاک حاصلخیز خود از استعداد مناسبی برای توسعه بخش های مختلف کشاورزی برخوردار است، گفت: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های استان می‌توان به تولیدات کشاورزی پایدار،اشتغال‌زایی، تامین نیازهای داخلی، افزایش صادرات به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و همچنین افزایش نرخ ارزآوری در استان دست یافت.

این مسؤول گفت: سیمای کشاورزی استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است، باغبانی، زراعت، شیلات و دامداری مهمترین پتانسیل‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.

کرمی گفت: همچنین این استان علاوه بر تولید محصولات باغی به ویژه گرمسیری و استوایی بی نظیر در زمینه پرورش انواع آبزیان نیز ظرفیت های بسیار مناسبی در سواحل مکران دارد که می توان با هدایت مردم و سرمایه گذاران به این بخش ضمن تامین امنیت غذایی و خودکفایی منطقه زمینه توسعه استان را فراهم کند.

استاندار سیستان و بلوچستان  تاکید کرد: امنیت پایدار بدون توسعه اقتصادی علمی و فرهنگی امکان پذیر نیست، برای توسعه کشاورزی باید از توان مردم و سرمایه های مردمی استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این نشست اجرای الگوی کشت و توسعه کشت های قراردادی را از مهمترین ماموریت های جهاد کشاورزی بیان کرد و اظهار داشت برای توسعه بخش کشاورزی برنامه های شاخصی در دولت سیزدهم تدوین و در سطح استان در حال اجراست.

سید محمدرضا سید حسینی دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ، توسعه کشت های گلخانه ای وگیاهان داروئی، توسعه سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در زیر بخش های کشاورزی و سنددار کردن اراضی کشاورزی،توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه آبزی پروری را از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 946255

مهمترین اخبار ایران و جهان: