نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 21:37

شناسایی و احیای ۳۰۰۰ رقبه تحت پوشش حوزه های علمیه بابل

بابل- معاون موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه بابل با تاکید بر شناسایی و احیای موقوفات و رقبات گفت: سه هزار رقبه تحت پوشش حوزه های علمیه شهرستان شناسایی و احیاء شده است.

حجت الاسلام جابر گلی کریمی در حاشیه بازدید مدیر دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور از مدرسه علمیه علامه حائری در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه حوزه های علمیه شهرستان بابل دارای موقوفاتی با سه هزار رقبه است، افزود: این موقوفات در بخش های مختلفی بوده که برخی متصرفی و بعضی غیرمتصرفی است.

وی اظهار داشت: تاکنون این شمار رقبات احیا شده و در تلاش هستیم موقوفات را برای بهره مندی در راستای اهداف حوزه علمیه احیاء و صرف کنیم.

وی با اشاره به بازدید مدیر دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه های علیمه کشور ادامه داد: تلاش برای اجرای امینانه موقوفات و بهره گیری از عواید موقوفات از جمله اهداف است و در این راستا موقوفات مختلفی شناسایی شده است.

حجت الاسلام گلی کریمی اراضی کشاورزی، مغازه و واحدهای تجاری، خانه های مسکونی را از جمله موقوفات و رقبات تحت پوشی ذکر کرد و گفت: مدرسه علمیه علامه حائری از جمله موقوفات به شمار می رود که نیازمند بهسازی و بازسازی است و پیگیری برای بازسازی آن ادامه دارد.

به گزارش مهر، مدیر موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور به همراه جمعی از مسئولان از مدرسه علمیه علامه حائری بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات برای مرمت و باسازی آن از سوی میراث فرهنگی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003455

مهمترین اخبار ایران و جهان: