نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 11:14

پیروی از مد در انتخاب رشته دانشگاه؛ آسیب بزرگ آموزش عالی

استاد دانشگاه صنعتی شریف پیروی از مد در انتخاب رشته دانشگاه از سوی داوطلبان کنکور را به عنوان آسیب آموزش عالی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چند سالی می‌شود که مسوولان حتی در رده‌های بالایی بر توازن در انتخاب رشته از سوی داوطلبان ورود به دانشگاه تأکید کرده و زنگ خطر هدایت تحصیلی را به صدا درآورده‌اند.

حتی مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرمایشاتی داشته و به مسوولان تأکید کردند که توجه بیشتری به رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی داشته باشند، اما همچنان گرایش به رشته‌های پزشکی به دلایلی نظیر پردرآمد بودن و جایگاه اجتماعی و خانوادگی و همچنین اجبار والدین بیشتر است.

در فاصله دو هفته مانده به نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، مهدی گلشنی استاد دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به پیروی برخی داوطلبان ورود به دانشگاه از مد در انتخاب رشته، گفت: توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور دارم و آن این است که در انتخاب رشته به دنبال مد نباشند و تنها به علایق واقعی خود توجه کنند.

گلشنی افزود: داوطلبان در صورت نیاز با افراد نخبه ذیصلاح مشاوره کنند و مشاوره با هر فردی را برای تعیین سرنوشت‌شان قبول نکنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 956199

مهمترین اخبار ایران و جهان: