نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 09:03

بارش برف و باران در محورهای اصفهان/ نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همزمان با پیش‌بینی بارش برف و باران از اواسط روز سه‌شنبه تا اوایل رو‌ز چهارشنبه مدیریت بحران استان به تیم‌های امداد زمستانی در مناطق شهری روستایی و محورهای جاده‌ای استان اعلام آماده‌باش داده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به استان اظهار کرد: همزمان با پیش‌بینی بارش برف و باران از اواسط روز سه‌شنبه تا اوایل رو‌ز چهارشنبه مدیریت بحران استان به تیم‌های امداد زمستانی در مناطق شهری روستایی و محورهای جاده‌ای استان اعلام آماده‌باش داده است.

وی با اشاره به آمادگی تجهیزات برای انجام عملیات راهداری زمستانی در راه‌ها به منظور پیشگیری از بروز اختلال در تردد ایمن و روان در محورهای ارتباطی افزود: با توجه به جنوبی بودن سامانه جوی تیم‌های امدادی، شهرداری‌ها، راهداری، پلیس راه و راهور، هلال احمر، اورژانس و شرکت‌های برق، گاز و آبفا در ارائه خدمات برف‌روبی، بازگشایی محورها و معابر و امدادرسانی در استان بخصوص در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، دهاقان، مبارکه، جرقویه، ورزنه، هرند، نایین و لنجان به حالت آماده‌باش درآمدند.

شیشه‌فروش بیان کرد: استقرار توده هوای سرد سنگین و مرطوب باعث مه شدید، کاهش میدان دید و افزایش شاخص آلودگی هوا طی روز دوشنبه شد و این شرایط تا اواسط امروز در سطح استان بخصوص مناطق مرکزی ادامه خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح محدودیت تردد زوج و فرد خودروها در شهر اصفهان گفت: فعالیت واحدهای تولید آجر و گچ و صنایع آلاینده در راستای کاهش آلودگی هوا، کنترل می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در سفرهای برون شهری و تأکید بر داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیرچرخ عنوان کرد: شهروندان باید از انجام سفرهای غیرضروری به مناطق برف‌گیر خودداری کنند.

شیشه‌فروش با تأکید بر عدم فعالیت‌های کوهنوردی خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از انجام سفرها با تلفن ۱۴۱ راهداری تماس بگیرند و از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی در استفاده از لوازم گرمایشی و حفاظت مخازن و شبکه‌های آب و واحدهای دام و طیور و گلخانه‌ها در برابر کاهش دما تأکید می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 981799

مهمترین اخبار ایران و جهان: