نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 16:25

نیازبه اعتبار ۱۲ میلیاردی برای بخش قلب بیمارستان منتظری نجف‌آباد

اصفهان - مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به منظور راه اندازی بخش قلب بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد نیاز به تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالدین سلطانیان ظهر سه شنبه در آئین راه اندازی بخش قلب بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد در فضای بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر در ۴ طبقه دیده شده است که طبقه زیر زمین شامل (تأسیسات، برق، موتور خانه و مجموعه انبارها)، طبقه همکف شامل (بخش اورژانس، داروخانه و آزمایشگاه)، طبقه یک (درمانگاه اختصاصی و فوق تخصصی همراه با شیمی درمانی) و طبقه دو (بلوک قلب) متشکل از ۵ واحد و بخش (غربالگری) و بخش (آنژیوگرافی) است.

وی از تجهیز بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان شامل ICU، CCU و پست سی سی یو خبر داد و گفت: هزینه اولیه ساخت بخش آنژیوگرافی بیمارستان ۳۴ میلیارد تومان دیده شد که مقرر شد ۳۵ در صد آن را خیران پرداخت کنند.

سلطانیان ادامه داد: ۲.۷ دهم میلیارد مبلغ ذکر شده هزینه دستگاه آنژیوگرافی است و مابقی برای ساخت وتجهیز بخش هزینه می‌شود که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و ۲ میلیارد تومان این هزینه از سوی خیران تأمین شده است.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواستار اختصاص متراژی برای بخش VIP بیمارستان و همچنین تخصیص یک هزار و ۳۰۰ متر مربع از ضلع غربی بیمارستان به پارکینک شد و گفت: سالانه بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه سرویس ایاب و ذهاب می‌شود که راه اندازی پارکینگ را ضروری می‌سازد.

ارائه خدمات خوب حوزه درمان برای مردم نجف آباد

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان نجف آباد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای مردم نجف آباد روزی فرخنده خواهد بود که برای درمان نیاز به رفتن از این شهر به شهر دیگری نباشد، گفت: طی ۴۴ سال از انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان صورت گرفته است و این در حالی که سال ۷۴ برای یک دیالیز به اصفهان باید مراجعه می‌کردیم.

علی سلیمانی نژاد با بیان اینکه امروزه شاهد ارائه خدمات بهداشت و درمان با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت بالا در شهرستان نجف آباد هستیم، گفت: سال ۵۴، بیمارستان شهید محمد منتظری را با ۲۱ میلیون تومان ساختیم و با همت خیران و حمایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی این سال‌ها توانستیم بیمارستان را به بخش‌ها و تجهیزات مختلف مجهز کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 982855

مهمترین اخبار ایران و جهان: