نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 13:53

نمایشگاه گردشگری پارس، بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از گشایش نمایشگاه گردشگری بین المللی پارس در روز سه شنبه 20 دی ماه در شیراز خبرداد و گفت: نمایشگاه گردشگری پارس، بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های فارس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید موید محسن نژاد امروز در جمع اظهار کرد: طی ٩ ماهه اول امسال ٢٣ زیرساخت گردشگری به حوزه گردشگری استان فارس اضافه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوروز ١۴٠١ استان فارس بهترین استان کشور در حوزه جذب و ساماندهی گردشگران در کشور معرفی شد، افزود: لازم است با ایجاد سفرهای جایگزین زمینه مدیریت گردشگران در نوروز ١۴٠١ فراهم شود.

محسن نژاد همچنین به تهیه ٣٠ پرونده آثار غیرمنقول، ١١ اثر منقول، تهیه حریم ٨ اثر طبیعی، مرمت یک هزار و ۵٠٠ اثر تاریخی به عنوان شاخص ترین اقدامات حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: دو موزه بخش خصوصی در استان فارس طی سال جاری به افتتاح رسیده و اکنون بیش از ۵٠ موزه در استان فارس در حال فعالیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین از ثبت سه هزار و ٨٧ اثر ملی و چهار اثر شاخص جهانی در استان فارس خبر داد و با اشاره به وضعیت پروژه باغ موزه مشاهیر گفت: باغ موزه مشاهیر که بنا بود در پایان سال ١۴٠١ در فاز نخست افتتاح شود به دلیل برخی از مشکلات نظیر تملک زمین شاید با تأخیر همراه باشد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس نیز اظهار کرد: این اولین نمایشگاه گردشگری پس از شیوع کرونا بوده و قرار است از ٢٠ دی ماه در شیراز آغاز به کار کند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بهترین فرصت برای معرفی توانمندی‌های فارس است ادامه داد: معاون گردشگری وزارت گردشگری نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهد داشت و سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی نیز همزمان با این نمایشگاه افتتاح خواهد شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 965299

مهمترین اخبار ایران و جهان: