نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 15:08

صادرات ۱۸۰۰ تن میگو از گلستان/ بهره‌برداری از ۸ مزرعه پرورش ماهی خاویاری در دهه فجر

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ تن میگو به ارزش ۹ میلیارد دلار از گلستان به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل جباری صبح امروز در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: تولید میگو در فاز نخست پرورش میگو در استان دو هزار و ۴۰۰ اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم داشته است.

وی ادامه داد: در فاز نخست این سایت تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن میگو تولید شده که یک هزار و ۸۰۰ تن میگو به ارزش ۹ میلیارد دلار در سال جاری به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: در برنامه داریم فاز دوم پرورش میگوی استان در ۶ هزار هکتار احداث شود و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی فاز دوم تواید ما به ۲۰ هزار تن برسد که اشتغالزایی ۱۸ هزار نفر را در پی خواهد داشت.

جباری بیان کرد: پرورش ماهی در قفس را در دستور‌ کار داریم که در دهه فجر هشت مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان با ظرفیت ۳۰۰ تن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در نیمه دوم سال پرورش قزل‌آلا در دریای خزر رشد چشمگیری داشته و حتی این نوع تولید از روسیه پیش خرید شده است.

مدیرکل شیلات گلستان بیان کرد: تفاهمنامه‌ای را با بنیاد برکت برای پرورش ماهی در قفس به امضا رسانده‌ایم که تسهیلات چهار درصدی به پرورش دهندگان پرداخت خواهد شد.

جباری گفت: توسعه پرورش زالو، ماهیان شردآبی و‌گرم آبی در منزل از دیکر برنامه‌های ما است.

وی بیان کرد:  جشنواره شیلات و کلاس‌های طبخ آبزیان در اسفندماه در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 992955

مهمترین اخبار ایران و جهان: