نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 23:53

رژیم صهیونیستی به دنبال قانونی کردن اسارت کودکان فلسطینی

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در تلاش برای قانونی کردن اسارت کودکان فلسطینی، پیش‌ نویس قانونی را در این خصوص بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته وزارتی قانون‌گذاری کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پیش نویس قانون پیشنهادی «یتسحاق کرویزر» از حزب «اُتزما یهودیت» (قدرت یهود) در خصوص حبس اجرایی کودکان ۱۲ ساله فلسطینی را بررسی می‌کند.

این پیش نویس قانون پیشنهادی کرویزر پس از عملیات ضد صهیونیستی «محمود علیوات» (۱۳ ساله) در خیابان وادی حلوه شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالأقصی ارائه شده که طی این عملیات یک افسر صهیونیست و پدرش زخمی شده و یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز با شلیک به سمت نوجوان فلسطینی او را زخمی کرد.

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، هم اکنون رژیم صهیونیستی حبس نوجوانان ۱۴ سال به بالا را قانونی کرده است اما کرویزر در این پیش نویس قانون تصمیم دارد سن قانونی برای حبس کودکان فلسطینی را به ۱۲ سال کاهش دهد و به این ترتیب در صورت انجام عملیات‌های ضد صهیونیستی توسط این کودکان، آن‌ها به جای انتقال به «کانون اصلاح» به زندان منتقل خواهند شد.

کرویزر در این خصوص به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت: «بایستی مجریان کم سن و سال عملیات‌های (ضد صهیونیستی) مجازات‌های سنگین اعمال شود؛ ما قواعد بازی را تغییر خواهیم داد».

این روزنامه همچنین به نقل از برخی منابع سیاسی نوشت که تصویب این قانون ممکن است به وضع قوانین بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی منجر شود.

یک سازمان اسرائیلی مخالف بازداشت کودکان فلسطینی در قدس و کرانه باختری نیز این قاون را غیر اخلاقی خواند که آسیب جدی به کودکان فلسطینی به ویژه در شرق قدس وارد می‌کند.   

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289155

مهمترین اخبار ایران و جهان: