نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 15:23

شهادتگاه مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج‌فارس گلباران شد

بندرعباس - با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، شهادتگاه مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج‌فارس گلباران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر دوشنبه طی مراسمی با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، فرماندهان رده‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان هرمزگان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های معظم شهدا، آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز ۶۵۵ هواپیمای ایرباس که توسط ناو وینسنس نیروی دریایی آمریکا در دوازدهم تیرماه سال ۶۷ سرنگون شد، برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این آیین با حضور بر عرشه ناو سردار شهید ناظری نیروی دریایی سپاه، محل سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را که منجر به شهادت ۲۹۰ مسافر شد را گلباران کرد.

حسینی در ادامه‌ی برنامه‌ها، راهی فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد و ضمن بازدید از نمایشگاه " آسمان خون گریست" که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در فرودگاه بندرعباس برپا شده بود، از یادمان شهدای ایرباس رونمایی کرد.

یادمان شهدای ایرباس به یاد ۲۹۰ شهید والامقام پرواز ۶۵۵ دارای ۲۹۰ تندیس است که بر روی هرکدام از آن‌ها نام مبارک یک شهید درج شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328111

مهمترین اخبار ایران و جهان: