نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 11:07

امروز و فردا خراسان جنوبی گرم است

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی امروز و فردا هوای گرم در استان استقرار دارد، ولی در روزهای پایانی هفته با شمالی شدن جریانات از شدت گرمای هوا در منطقه کاسته شده و هوا خنک تر خواهد شد.

جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: مطابق با الگوی نقشه های پیشیابی هواشناسی از امروز تا پایان هفته از ساعت عصر تا شب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به این که به لحاظ دمایی امروز و فردا هوای گرم در استان استقرار دارد، بیان داشت: ولی در روزهای پایانی هفته با شمالی شدن جریانات از شدت گرمای هوا در منطقه کاسته شده و هوا خنک تر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته به جزو شهرستان های سربیشه و درمیان در بقیه شهرستان های استان دمای ۴۰ درجه سلسیوس گزارش شد و حداکثر دما در مرکز خراسان جنوبی نیز به ۴۳ درجه سلسیوس رسیدکه طی سالیان گذشته در این تاریخ کم سابقه است. 

نخعی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته بیرجند سومین مرکز گرم کشور نیز گزارش شد.

وی اضافه کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه و درمیان به طور مشترک با حداقل دمای ۲۱ درجه سلسیوس خنک ترین نقاط استان بودند و حداقل دمای مرکز استان نیز ۳۴ درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324411

مهمترین اخبار ایران و جهان: