نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 02:12

رفع تصرف اراضی کشاورزی در بروجرد

مدیر امور اراضی لرستان گفت: ۴ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهرام میر دریکوند شامگاه شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اظهار کرد: به منظور حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی شهرستان بروجرد و با استناد به دستور دادستان یک مورد تغییر کاربری‌ غیرمجاز در روستای خشتیانک شهرستان بروجرد که به صورت سفره خانه و احداث بنا، یوار کشی، محوطه سازی تغییر کاربری غیر مجاز شده بود با حضور نیروی انتظامی، مدیر و پرسنل یگان حفاظت امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و سایر عوامل مرتبط تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شد و بیش از ۴ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی رفع تصرف شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تاکید کرد: درصورتی که در اراضی زراعی و باغی بدون رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت جهاد کشاورزی انجام شود، از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می‌شود.

میر دریکوند، گفت: تشخیص سایر مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز به عهده جهاد کشاورزی است و افراد موظف هستند در صورت هرگونه ابهام، نظریه جهاد کشاورزی را استعلام و بر اساس آن عمل کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291555

مهمترین اخبار ایران و جهان: